keskiviikko 5. elokuuta 2009

Tiistaitreenit

takana. Hilpi tuurasi Essiopea ja oli tehnyt meille treenit nuorten ässämmien teemalla. Tehtiin kaks pätkää näiden karkeloiden ratoja mukaillen. Harmi, etten oo nuori enkä oo ollut ässämmeissä, sillä Kaabeli veti makeesti ekan pätkän!! :) Se anto kiinni, irtos, haki, luki, teki, toimi ja hyppäs hyvin!! Mulle tuli NIIIIIIN hyvä fiilis! Rimat me viriteltiin niin, että osa oli vinossa puoliks medikorkuudella. Osa normiminejä. Ja ei yhtään rimaa ekassa treenissä alas! Hilpi sano mulle sit siitä, kun mä oikasin sitä tosi kovasti ennen puomillemenoa: oli 90 asteen kulma, suunnilleen. Mä olin suunnitellut, että mä oikasen sen ja niin tein. Ja se oli kyllä aika "ylireagoitu". Mut mä oon aina pelänny noita pahoja puomikulmia.. Ja Carrolle en oo opettanu sitä ittensä oikasemista. Ni hyvä oli, että Hilpi mulle siitä sano: hyvähän Kaapelinkin olis se osata, ihan ite. Se nyt kuitenkin täyttää neljä, ettei se enää niin penne oo.. :) Eikä käyny kuinkaan, vaikka se joutu vähä ite itteään oikomaankin. Siis sitä pitää tehä enempi, vielä. Etten mä helpota sille liikaa. Mä jotenkin pidän sitä niin "pienenä" ja semmosena, ettei se osaa yhtikäs mitään.

Mä huomaan, että mä suosin hirmusti vippaamista. Se on selkeesti mun juttu. Mones kohas olis voinu valita jonkun muun tavan: esim. saksalaiseen oli tosi hyvä kohta. Mut mä halusin ottaa käteen ja vipata. Ja toimihan se. Onneks. Sutinen oli siinä mestari. Ja siks kai se on mulle niin luontasta. Ehkä mä oon saanu Carron tajuamaan sen kanssa, sillä mä viljelen sitä. Ja mä oon päättäny, ettei siinä oo mitään "väärää", sillä se tuntuu mulle sopivimmalta jutulta. Mut tietty järkevää olis opetella muitakin asioita. Yks, mitä pitäis treenata enempi, on se, että kun otat esim. kutsuna hypyn ja lähetki liikkeelle ennen, ku koira ehtii suorittaa sen hypyn. Niin just se, että se koira SILTI tekee sen hypyn. Mä oon kerran treenannu sitä kotona ja yllättäen Carro ei oppinu sitä kerrasta. :D Tuli kakkoshypyn ohi, kun mä lähin liihottaan ennen, ku hyppäs sen. Tää on nyt sit se niisto tai joku vastaava, millä sitä treenataan. Vai oliko? Nimenomaan siis niin, että lähet koiran tulosuuntaan takaspäin. (en taida osata selittää.. :D) Mut siitä mä tyksisin!! :)

Toka pätkä oli sit kans ässämpätkä. Muuten meni sekin ihan mukavasti, mutta.. Carrohan ei oo yhtään kuuliainen. Siis silleen, että se reagois tosi nopeesti mun käskyihin jne. Tai niin mä oon aatellu. Mut juma.. se oli menos renkaalle ja mä hihkasin jo ennakoiden, että "tänne", kun piti sit kääntyä.. niin se löi liinat kii ja tömähti päin kehikkoa niin, että niska oikein taittu.. voi että teki kipiää!! MULLE!! Ihan hirveetä.. Onneks siitä ei tullu mitään, ainakaan heti havaittavisolevaa, vammaa.. ravas puhtaasti, liikeradat normit.. mä soitin sit Tonylle kotiin, että laittaa heti Arnican sulaan. Onkohan tää jotain psykosomaattista, sillä mulla on tänään niska oikeelta puolelta kipee? Siltä, mikä taittu.. Carro on yhä normin olonen, mut niinko aina, niin sillä täytyy olla vähintäänkin joku jumi siitä.. pitää tilata hieroja. Mut hyvä, jos sillä selvitään.. semmonen pieni paniikkiolo on välillä, et jos sattuki vakavemmin ja sei vaan näy vielä..

Tota äksidenttiä lukuunottamatta oli hirmu kivat treenit ja mulle jäi muuten mahtava olo!! Semmonen, et hyvä tulee!! Ja hyvin menee! :D Meillä oli nastaa ja mentiin hyvin. Pitkästä aikaa!! :)

Bonuksena oli sit Era meitä oottaassa täällä: oli vienyt Minni-Peetun Jennille hoitoon ja tuli meille yökylään. Oli nastaa! :) Höbööteltiin taas kaikkea maan ja taivaan väliltä: koirista tottakai kans. Mietittiin agia, kontakteja, urosvalintoja (ylipäänsä) jne. Kiitos Eralle mukavasta illasta ja aamulenkkiseurasta!! :) Me jopa käytiin kattossa sitä mun elämää järkyttäneen kyyn raatoa.. YÖKS! Se oli melkein jo syöty.. kuhisi matoja ja kärpäsiä. Ja nyt näky ne sen poikaset siinä vieressä.. tai kaks niistä. Semmosia harmaita matoja. YÖKS uudelleen.

Ja loppun viä: mä oon keksiny mun ja Carron "tiimsongin", sen kerttari menee näin:

"jos mä oisin sä niin kyl mäki oisin mun kaa, kyl mä, kyl mä, kyl mäki oisin mun kaa
Jos mä oisin sä, niin kyl mäki menisin agilitii, kyl mä, kyl mä, kyl mäki menisin agilitii,
Jos mää oisin sä
mä tyksisin musta kaa-ans.. :D"

Toi, orkkisversio, soi koko treenien ajan mun pääs ja mä, tietty, virittelin sitä. Son NIIN hyvä biisi!! :D

2 kommenttia:

  1. Moi!

    Aivan huippu biisi teille, enpä oo hokkannutkaan että ne laulaa Carrosta. Jutusta kuultaa hienosti läpi sun hyvä fiilis....

    T Minna

    VastaaPoista
  2. tänään kuului teidän tiimi-song radiosta. :D tulitte heti mieleen. :)

    VastaaPoista