tiistai 6. lokakuuta 2009

Lav is in te eer... dii-daada dii-daada..

Nii-ih. Rakkautta ilmassa siis. Carrolla oli sulho kylässä likipitäen kaks viikkoa! Ja sen hedelmää jäämme toivomaan ja oottelemmaan.. Koska ensirakkautta ei voi voittaa, pääsi Bosse uudelleen Kaabelssonin kanssa.. no, te tiiätte.. ;) Nyssit vaan jännätään. Ja taukoillaan agilityssä. Mikä ei yllättäne ketään... Ainoo, mikä mua vähä etukäteen mietityttää on se, että jos ihmiset luulee mun uusivan tän yhdistelmän näyttelytitteleiden toivossa. Mut ehei!! Ei. Mä uusin yhdistelmän monestaki syystä. Aa: edellisessä pentueessa oli kaks penneä. Särö ja Xy. Mä haluan tietää, mistä jäimme paitsi. Bee: SÄrö ja Xy on terveitä ja kivan näkösiä . Särö on ehdottomasti parasluonteisin sheltti, mitä tunnen. Ja cee: Bosse on edelleen mun mielestä ihan supermakee uros. Hieno kaikin puolin!! Joten monta syytä, miksi.. Mut katotaan. Ja peukutetaan. Ja varmaan mä taas saan jonkun kirouksen niskaani, kun tän ees mainitten ääneen. Koko haaveen ja unelman. Mutku mä en VOI olla hiljaa!! Mä niin toivon ja ootan!! :)

Ja laav jatkuu- nyt saimme Hymykoiran kylään. Ja toivomme, että poikamme pääsee lemmenhurmaan myös.. Mutta ko näistä ei koskaan tiiä. Ei koskaan. Ni ei auta, ku toivoa senkin suhteen. Ja varmaan taas menee mönkään, kun toivoo ja sanoo ääneen. Mut silti, mä NIIIIIIIN toivon. Hymy on supermakeeluonteinen koira kans!! Niis on paljo samaa cooleutta elämän suhteen Särön kanssa. Hyvä pari.. ;)

Ja sit asiaan bee. Mä pääsin tänään kurkkimaan, kun Tony ja Särö sekä Päivi ja Kipa olivat treenaamassa. Päivillä oli visio radasta ja siinä oli takaavientiä jne. Ja oli ihan kimuranttiakin kohtaa. Päivi ja Kipa menivät hianosti!! Ei ihme, että koira on varjoava!! Ja on se hienoa, kun pari on Pari. Oikeasti.

Särö ja Tony meni sit kans. Toooosi kivasti!! Ja Päivi sano ääneen sen, mitä mä aina mietin, ku näen Sääpän agihommissa.. et se näyttää ihan beeceeltä.. Menee silleen pää matalana ravia ja singahtaa, kun Tony kääntyy tms. Ja menee miljuunaa radalla. Että siinäs kuulitta: Ei Tony tarvi bortsua, ku sillä on jo semmonen!! :D Puomi oli jees, katotaan, miten saavat tän metodin pelittään. Mut vielä ainaski.

Ja vielä yks asia: me oltiin lauantaina työpukalla Tykyvaeltamassa Helvetinkolulla Ruovedellä. Mulla oli mukana Hiisi ja Särö. Bussissa, kylläkyllä! :) Työ- ja agilitykaverillani Minnalla oli myös kaksi koiraa mukana: kääsna Nelli ja papillon Elsa. Ja voi että kun koirat nauttivat!! Ja taas mami sai olla niin ylpeä pojistaan.. ne oli NIIIIIN hienosti koko reissun!! Bussissa ja poluilla. Koiria ja ihmisiä tuli vastaan paljon yms. Ei mitään pokkurointia.
Tossapa kuva reissusta: Särö pääsi kannonnokkaan päivätuvalla, missä grillattiin ja evästettiin ulkona notskilla. Eiks aika bähee mies? ;) Mua harmitti ihan sikana, etten ottanu kameraa sinne mukaan.. tuokin on kännykällä räpsästy..

Ja pakko vielä kertoa yks juttu: sunnuntaina oli meillä koirien ekat kaverisynttärit!! :D Tosin meiltä mukaan pääsi vaan Särö ja Repo, sillä Carro yhä hotmamaili ja Hiisi oli vähän edellisen päivän Tykyreissusta toipilaana. Ystävämme Shotti (TK1 Sleepless Hot On The Top) täytti kolme vee ja oli kutsunut (kyllä, saimme hienon kutsun postissa kotiin) meidät laavulle syömään ja leikkimään (kyllä, ohjelmaa oli sekä koirille että omistajille)!! :) Oli aivan älykivaa ja paikalla oli neljä ihmistä sekä 8 shelttiä! :) Että Essille kiitos!!

Nii. Eipä sit muuta. Paitti että JOS jollain on hyviä vinkkejä, millä laihasta koirasta sais normaalivartaloisen, ni vinkit on tervetulleita!! Särö nimittäin on luuta ja nahkaa. Haettiin sille eilen M&M:stä Royal Caninin ruokaa, jossa rasvaa on enempi ja joka on "erityisen maistuvaa" ja jota haetaan pelkiksi nameiksikin "ku on NIIN hyvää". Ja mitä tekee hän? Nuuhkasee ja häipyy. Ja mä, joka AINA oon sanonu, että kuppi tarjolle ja sit pois, ni oon ihan hädissäni.. pilkon kinkkua jne. Heittelen ruuan nurmikolle, että voi etsiä ja syödä.. jätän koko päiväksi kuivamuonakupin samaan huoneeseen Särön kanssa: voi syödä päivän mittaan. Mut Ei. EI.. Eli JOS tiedät OIKEASTI maistuvan kuivamuonan, ni vinkkaa. Neuta hän ei syö, Alt ei lihota. Ja jotta ei menis liian helpoksi, ni vatsahapponsa ovat sekoilleet kaksi kertaa vuoden aikana (joulukuussa ja nyt syyskuussa): ruoka pitäis olla sit varmuuden vuoksi vielä vatsaystävällistäkin. Eli siinä. Viikon pähkinä kaikille...

13 kommenttia:

  1. Mä en tiiä kuivaruuista mut anna sille rasvaa :) Mä ostin Hipille laihoina aikoina lampaan tai kalkkunanrasvaa, siis ihan ehtaa laardia eläinkaupan pakkasesta. Otti ja uppos.

    Onnea pentuhaaveille! Mä niin toivon, että onnistuis!

    Ja pee äs, mummilla on aika makee sininen sheltti :) Sormet kuule oikein SYYHYS ku näin sen ja heti aloin opettaa Totorolle kaikkia temppuja. Huoh...Oisin voinu ottaa sen Helsinkiin mukaan...

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Ööö, mitähän mää sekoilen, onnistuin poistamaan viestini... Mutta, Lillin pötsi oli talvella sekaisin ja syötin sille Royal Caninin ruuansulatusvaivaisten ruokaa, jota sai vain Klinikalta. Se oli normaalia rasvaisempaa ja maittavampaa. Lilliin ainakin uppos hyvin. Hintakin oli kyllä suolainen...

    Peukutuksia lemmenpareille, että kaikki menee hyvin. Ja allekirjoitan ehdottomasti kohdat bee ja cee Säröstä ja Bossesta. Siinä on kaks mun lempparipoitsua :)

    Maiju: Me ollaan tavattu Totoro lenkillä pari kertaa ja siinä on juniorit menny niin, että mettä vain pöllyää...:) Ja komea poika on kyllä siinäkin.

    VastaaPoista
  4. "...And I don't know if I'm just dreaming
    Don't know if I feel sane
    But it's something that I must believe in...Love is in the air..."

    Täällä tsempitellään vaavahaaveita <3
    Mukavaa syksyä sinne Seinikselle! =D

    VastaaPoista
  5. Ihanaa syksyn ja talven alkua todella mielekkäissä odotuksissa :) Ja hei, hyvin perusteltu on hyvin tehty :o)))

    VastaaPoista
  6. Argh, tosta edellisestä jäi lähettäjä pois.
    Eli Turun Kati :D

    VastaaPoista
  7. Täällähän oli muutakin päivitystä kuin se ällöpinkin vaihto - ihana tausta muutes! Niiiin ja peukut pidetään pystyssä sekä Carron että häbäbc:n suhteen :)

    VastaaPoista
  8. Onnea, pidetään peukkuja, että pieniä pentuja tulee ja paljon ;) Me syötetään nykyään BentoKroenin Performia. Uppoaa hyvin ja paino on noussut meillä kivasti. Meillä ruoan vaihdon yhteydessä Rommi kanssa nirsoili. Elämänsä ensimmäisen kerran oikeasti. Mä olin kanssa ihan hätää kärsimässä ja kirosin mielessäni koiran alimpaan helvettiin. Se saattoi leikin yhteydessä ottaa muutamana nappulan namina, mutta sitten syttyi lamppu pään päällä (sen ihan näki..), herra sylkäisi nappulan pois ja katsoi mua ilmeellä "hel.. tti tuo nainen huijasi mua!". Onneksi se pienen nirsoilukauden jälkeen on ruvennut syömään hyvin, ruoka maistuu ja sopii meidän misterille todella hyvin. Voin siis suositella =)

    VastaaPoista
  9. Onnellista odotusta Trickteamiin:)

    Eikö Särölle menisi ihan yrjölän puuro: vaahdotettuna herkullisella kananmunankeltuaisella ja maustettuna herkullisella paistijauhelihalla tai naudanmahapullilla sekä noraus vaikkapa pellavansiemenöljyä mukaan?! Meillä tykätään ihan simona;-)

    VastaaPoista
  10. Täällä eletään peukut pystyssä odotuksen jännityksessä mukana! Onnea matkaan.

    VastaaPoista
  11. Moi ja kiitos hihityksistä :) Mä just olin Pohjanmaalla viime viikonloppuna, mutta se pakkaa olla melkein aina niin, että sukulaiset on buukannu mun kalenterin täyteen ohjelmaa :D Mut enköhän mä täs joskus pääse tulemaan sinne vähä vapaammalla aikataululla, niin ehdottomasti lenkille ja mä lainaan sinisen ihmelapsen mukaan. Vaikka se onkin ehkä hienosti sanottuna...noh...hiomaton timantti :D

    VastaaPoista
  12. Peukutuksia, että vauva-haaveet ja -toiveet toteutuu, ihan kaikki!!! Hurjan kivoja yhdistelmiä tulossa, melki tulee vauvakuume;) Onneks kuitenkin tuo yks sininen on vielä niin napero, että ei mee kuumeilut ihan mahottomaksi;)

    VastaaPoista
  13. Toivotaan teille sinne Onnea pentuprojekteissa! ;)

    VastaaPoista