sunnuntai 3. tammikuuta 2010

Meno senkuin äityy

Mä oon onnistunut opettamaan pennuille SEN, minkä vannoin viimeksi olevani opettamatta.. Mutta... niin "vain kävi".. ;D Opetin riiviöt haluamaan huusholliin. Ja sen ne osaavat nyt erittäin hienosti. Järsivät aitaustaan ja huutavat. Mulle sanottiin viime kerralla, että "mieti tarkkaan koska ne päästät aitauksestaan pois, koska sitten niille ei enää muu riitä". En sit miettinyt, näemmä. :D Nää on neli- ja puoliviikkoisia ja menevät täällä kuin vähäjärkiset. Repo joutui vallan tänään pakittamaan tihulaisten edessä..

Vaalea tyttö on kunnostautunut kahdessa asiassa. Tai no, oikeastaan kolmessa. Yksi: se kantaa pikkulusikkaa joka päivä, monta kertaa!! :D Oon laittanut niille aitaukseen metallisen jälkkärilusikan "metalliesineenkantoavarten". Ja vaalean mielestä se on makee!! :D Häntä tötteröllä kuskaa sitä mennen tullen. Kaks: se syö!! Tony oli eilen keksinyt laittaa mörsseliin Särön "tonnikalanhajuista kanaa" ja avot: neiti vetää sellaiset laakit ruokaa, että vyöryy kuin valas sit nukkumaan. Ihan, kuin muutkin tekevät. :D Poika etenkin.. Ja kolme: se on hirmuinen järsijäriiviö!! Se puree metallia, paperia, kangasta. Kaikkea. Olkkasrissa järsii metallisia pöydänjalkoja. Aitauksessa repii sanomalehtiä pitkin ja poikin. Ja kevythäkissä kiskoo alustaa rullalle. Paha pentu! :D Sekin...

Muuten kolmikko on oikein tasainen. Kaikki kolme juoksevat vastaan hännät heiluen ja kiipivät syliin ja nuolevat naamaa. Ihania! <3 Kaikki lähtevät heti liikkeelle, kun jalat osuu olohuoneessa maahan. Kukaan ei kyyhötä. Autoajelua suunnittelen ehkä ens viikon loppupuolelle. Ihan vaan pikku saitsingi. Tottumisjuttuja.

Ja mä EHKÄ oon päättänyt meidän pennun nimen. EHKÄ. Mä luulen, että se on Myrtti. Mut pitää vielä maistella, onko se mun suussa vielä ens viikollakin hyvä. Nimiehdotuksia saa laitella. :) Se sais olla Potterista tai Sormusten herrasta. Näpsäkkä sanoa ja "huutaa". :D Enää ei tarvis, ku tietää, kuka on Myrtti. Mut uskokaa tai nou: mullei oo tietoa!! Kaikissa kolmessa on puolensa. Jokaisessa. Kukaan ei oo muita huonompi. En pysty tietään.. Yks on kyllä kietonut mut pikkuvarpaansa ympäri jo syntymähetkellään.. ehkä se on sit se? Tai sit ei. :D Riippuu, mimmosia näistä kasvaa ja kuka sopii mihinkin parhaiten. Ei oo heleppoa.

Videoita on taas kuvattu, laittelen jossain vaiheessa. Riiviökamaa. :D

5 kommenttia:

  1. Nämä pentutarinat on NIIN ihania, sydän sulaa! <3 Leevilläkin on nyt oma blogi, linkitin jo teidätkin sinne: http://calbessheltit.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. Voi, kuin näitä on kiva lukea. Mä niin tykkään näistä(teistä!), jotka näkee paljon vaivaa kasvattaessaan pennejä. Paljon virikkeitä, uusia asioita ja sosiaalista elämää jo kasvattikodissa ollessaan. Paras mahdollinen alku pienille elämille ;)

    VastaaPoista
  3. Huippuu, et teille jää pentunen kotiin!! :)

    VastaaPoista
  4. Tää tahtois ton ihanan, joka kulkee tolleen "pukkihyppely-tyylillä". Tosi mahtavaa, että teidänkin lauma lisääntyy. Mullakin on sellanen kutina, että jos kaikki menee hyvin niin meidänkin lauma lisääntyy.... mieluusti merlellä :) Kaikkea hyvää teidän pentusille <3

    VastaaPoista
  5. Mä oon Anne saletti, että teidän lauma lisääntyy.. ;) Ja kaikki menee, kuin elokuvissa. Kerrankin!! Kiitos toivotuksista: mä niin toivon, että kaikki olis täälläkin hyvin.. Ens viikolla on sirutus ja silmäpeilaus, joten sit tietää jotain. Ne oli ne tytöt, jotka pukkihyppeli. :D Vaalea tais tossa videossa esitellä sitä eritoten. ;) Tsemiä laatikolle: mä käyn tämän tästä kurkkiis kuvia!! Ne on tajuttoman hyvin värittyineitä?! hianoo!!

    VastaaPoista