perjantai 16. syyskuuta 2011

Kuka se on?!

Se, joka käy Myrtin kanssa salaa multa treenaamassa? Kertokoot sen heti, lupaan olla raivostumatta. Kiinnostaa vaan silti kovin. :)

Meillä on ollut kahdet ohjatut treenit sitten viime päivityksen. Kahdet ohjatut ja tänään vielä omat keppitreenit pihassa. Mutta mennääs taas aikajärkässä; se sopii mun aivoitukselle parhaiten. :D

Kaks viikkoa sitten ke:na oli treeninä kääntyminen putkihidastusella. Muistaakseni se oli sen nimi?! Ja vauhtihallinta. Suora putki jonne tultiin hypyltä suoraan. Putken jälkeen koiran piti kääntyä tiukasti vasemmalle: 90 asteta hypylle. Kaikki, joiden koirat usvattaa putkiin tietää, miten ne tuppaa valumaan.. etenkin suoran putken jälkeen. Mut se putkihidastus toimi!! Ihme juttu! Ennen kuin koira pääsi pukteen sisälle piti ohjaajan "miltei pysähtyä" nanosekunniksi. Ja niin koira tuli putkesta tietäen, että ei luukuteta enää suoraan! WOw! :)

Sit haltuunottoa treenattiin kovasta luukutuksesta. Myrtille pelittää se sihinä hyvin. Ainoa mikä oli sille "outoa" oli, kun mä otin kutsuna alkua: se tuli vähän epävarman oloisena ja joka esteen jälkeen esitti pitkää kaulaansa; kuikkas mua, että näinkö? :D Liikkistä. Kutsua pitää siis treenata. Mun rintamasuunta oli TÄYSIN kohti koiraa, joten se hidasti tokikin. Ja se, ettei ollut ikuna tullut mua kohti noin pitkää matkaa ja mä pysyn liikkumattomana. Mut joo, jäi taas ILO olo. :)

Sit viime ke oli teemana..jaa, nyt pätkii mulla!! :: Irtoaminen se tais olla joo! :) Mentiin aika loogista pätkää, jossa kuitenkin käännyttiinkin ja mentiin tyrkkyputkensuoden "ohi". Meidän ope kerto, että Myrtti tulee mutkaputkesta juosten sitä ulkokaarretta.. :DDD Son niin putkipösilö!! :D Ja Mypa meni taas NIIIIIIN hianosti!! Mä olen ihan saletti, että joku käy treenaamassa sen kanssa multa salaa? :D Ei kenenkään koira kehity itsekseen. Sei voi olla mahollista.

Lisäksi me tehtiin keppejä: VIHDOIN mä sain aikaseks tehtyä kujan verkoilla. Meidän kuja oli vielä liki puolimetrinen ja joo, meni sen ihan iisisti. Siinä välissä meni sit toinen koira, joka meni n. 10cm:n levyisenä kujaa verkoilla. Kun sit tuli taas meidän vuoro mä, ahne paskiainen, sanoin ettei tarvi leventää uudelleen.. ja kas: Mypa meni IHAN OIKEIN!! :DDD Joo, kerran juoksi kujan ohi: ei hae vielä sinne näemmä kunnolla joka kulmasta (koetin siis myös ihan sikaa, mistä ei osannut.. ylläri.. :D) Ja kerran mun kiljuessa sen vieressä tömistellen HIENOA kääntyi kujassa mua kohti ja olis tullut ilman verkkoa katsomaan, että saako palkkaa kun niin kehut. Mut muuten meni hyvin! :)

Puomin kontaktia me tehdään edelleen vaan ihan alastulo-osuudella ja se etenee musta tosi hitaasti! Myrtti osaa sen kyllä siitä, mut mä en pysty hirveesti muuttaan omaa sijaintiani, kun tehdään sitä hallin pienessä "eteisessä" ja siellä on kaikki muutkin oottaassa vuoroaan, ylimääräisiä esteitä jne. Myrtin aikaisempi ongelma siinä oli, että alkoi tuijottamaan palkkaa ja jähmettyi siihen (kuin bc lammaskedolla..:D). Nyt mä piilotan palkan jonkun esteen tms. taakse. Toimii.

Tänään sit tehtiin kotipihassa sitä keppikujaa; kaarilla. Ja n. 10cm:n levyisenä. Oli aika haastetta: piti tehdä peruuttaen eka välistä alkaen. Mut päästiin tekeen ihan alusta ja monta oikeaa toistoa saatiin aikaiseksi. Vielä en uskaltanut lähettää kaukaa, vaan mä "hitsasin" Myrttiä kuono ekassa välissä ja Tony piti lelua päässä. Täst se lähtee.. :) Hitto ku olisin ollut ahkera kesällä!! Nysse oisais ne saletisti.. kepit nääs. :(

ja peeäs: pahoittelut, että nää tekstit on viimeaikana olleet niin "omaakoirankehumista". Mä oon vaan niin hämmästynyt siitä, millainen pieni peto tuo Myrtti on ollut! Ja miten se on niin älyttömän kehityskelpoinen!

peeäskaks: pahoittelut myös siitä, että kirjoitan hemmetinmoisella kiireellä. Ei tule niin "värikästä" tekstiä, kuin haluaisin. Syy: mun pitäis olla jo nukkumassa.. unitunnit on kortilla ja jokainen minuutti pois sängystä on turmioksi.. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti