keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Silakka sukeltaa

Myrtin kanssa ohjatuissa treeneissä eilen. Menin vähän mielellä, että hohhoijaa, mut menin kuitenkin. Ja hyvä niin! :) Oli nimittäin erinomaiset treenit ja juuri meille sopivat!! Hohhoijaa-fiilis tuli, en tiä mistä. Väsytti, veetuttikin vähän ja oli viime treeneistä sellanen "mitääneitapahdu"-fiilis. Meitä oli treeneissä vain kolme koirakkoa, joten aikaa riitti kaikille.

Myrtti on mennyt A-estettä nyt kahdella kerralla muistaakseni. Nyt oli sit tilanne, että se oli radalla, kolmantena esteenä mutta ihan suoraan edestä lähestyttävissä kahden hypyn kautta. Mä tein ensin sen yksittäisenä ja no problem. Ihanasti sukeltaa harjan yli: silakka sukeltaa.. ;) Sit otettiin yhden hypyn kautta ja no problem edelleenkään. Palkka oli maassa A:n takana muutamien metrien päässä ja sit mä jo uskaltauduinkin jatkamaan rataa putkelle A:lta suoraan. Ja niin meni komiasti että!! :) Tulee hyvin kontaktin alas saakka, koska sukeltaa harjan yli luontaisesti. Kerran hyppäs korkeammalta, mut sei merkkaa mitään. Tilastoja varten varmaan.. ;)

Ongelmitta ei kuitenkaan selvitty. Putken jälkeen on aina sama homma. Myrtti kaahaa ulos ja täysin riippumatta siitä mitä mä sanon tai teen se kaahottaa ohi seuraavan esteen. Mä olin rintakehä putkeen päin, vastasella vedin ja noup. Ohi män. Sitten mä palkkasin TOSI vahvalla ohjauksella käteen neitiä pariin otteeseen putkestatullessa ja sit alkoi mun kädet merkkaamaan. *huokaa* Mä sanoinkin coachille, ettei mulla ole koskaan ollut näin hankalaa koiraa. Vaikeaa. Lopussa kun otin ihan loogista ympyrää ja olin asettamassa sitä lähtöön, niin kun käännyin vasemmalle se sinkaisi vasemmalle. Kun tein täyskäännöksen, sinkaisi sinne... IHAN ko jotkut beeceet. Igen.. :) Mut tosi ihanaa oli se, että Myrtti eteni mahtavasti loogisella suoralla ja haki esteitä ite: meni putket ja hypyt, pussinkin radalla. Tehtiin ainakin kuuden esteen pätkä ja nollana! :) (pienet on ilot) Lisäksi mä treenasin Myrtin kanssa kuollutta putkea: sitä, että tullaan U-putkelle takaa ja koira käy yksin etsimässä rei´än. Ja kuulkaas. Siinä Mypa on varsin taitava!! Etenkin kun tietää, että oli eka kerta!! Tosin se muutamia kertoja etsi reikää putken ja pidikkeen välistä, mut etsi kuitenkin! :) Se tyksii putkesta kovasti. Haukahtaa aina kun sukeltaa sinne. :)

Nyt pitäis nurmikonleikkuun jälkeen virittää kepit pihaan ja alkaa treenaamaan sitä. Puomi on edelleen ihan vaiheessa: menee helposti läpi kontaktin. Esteistä on tehty nyt hyppy, rengas, putki, pussi, A. Ja sit puomin alastuloa. Pituus ja muuri vois olla pian ohjelmistossa. Ne kun ei vaadi sen kummempia.. ja okseri. Sit enää keinu ja kepit, niin vois melkein jo sanoa, että osaa esteet. Mä voisin panna tavotteen, että ens kesänä kisaillaan. Voisin. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti