sunnuntai 2. toukokuuta 2010

Jaahas

pitkästä aikaa saan kertoa agilitykisojen fiiliksiä ja tuloksia! Tuntuu, että oon palannut kotiin.. :)

Mä alotan kuitenki, tapani mukaan, alusta. Eli ke oli Myrtin pentutreenit. Harjoiteltiin silmiinkatsomista niin, että ohjaaja (eli mä) astelin taaksepäin: pennun olisi pitänyt kävellä perässä ja napittaa silmiin. Mei osattu vielä tätä. :D Paikallaseisomista: tokomeiningillä, tehtiin myös. Mä liikun vasta askeleen verran pois, sillä haluan, että yksikään jalka ei ota askelta mua kohden, kun "palaan" palkkaamaan. JOten matka ei saa olla vielä pitkä. Pikku hiljaa.. Mitäs muuta me tehtiin.. hmm.. leikkiä joo ainakin! Mypa repi tohinassa lampaannahkaleluaan (ostin sen Cruftsista ja myyjä sanoi, että siinä on oikeaa lammasta.. mä sit surkuttelin "poor little sheep" johon myyjä : "her name was Dolly".. Kauheeta huumoria.. :D) No, anyway, leikki sujui hyvin. Saatiin siitä maininta. :) Ihan lopussa käytiin sisällä ottamassa pöydälläseisomista ja kopelointia. Mypaa ahisti, mut ei hirmu pahasti. Sai niin paljon nakkia taas, että kohta sillä on jonkinasteinen nakkimyrkytys elimistössään. Luulen ma. Felix oli hirmu hieno, reipas ja pätevä!! Molin niistä aika ylypiä.. ;)

Sit eiliseen. Eli la. Oltiin töissä Tonden kanssa Lagun vappukisoissa tuossa naapurissa. (reilu kilsa matkaa). Mä olin ilmopisteessä, joten otin Revon ja Myrtin mukaan. Olivat häkissä mun vieressä ja välillä pääsivät kirmaamaan. Oli hubaisaa, että Repo ei KOSKAAN leiki Myrtin kanssa kotona. Se ällööntyy tuosta ipanasta ja jopa väistää sitä inhoten. Vaan kuis kävi?! No, siellä veti faari Myrtin kanssa hiekkakentällä niin, että jos olisi ollut kuivempaa, niin ei olisi parivaljakkoa pölyn seasta näkynyt! :D! Ihania! <3 Myrtti oli aika kohtuureipas. Se on kumma: valikoi hirmusti ihmisiä: toiset pääsevät kategoriaan: ai lav juu ja nuolee naamaa, kiipeää vasten häntä heiluen. Ihmisiä, joita ei ole koskaan tavannut siis. Toiset ovat sille ilmaa ja kolmannet saavat sen peruuttamaan. No, se on naiskoira.. mitä voisi odottaa. :D Mutta olin siihen hurjan tyytyväinen. Toisin kuin tänään: tänään se oli hermostuneempi?! Se murisi koirille jne. mitä ei eilen tehnyt! Ja väisteli ihmisiä. Huoh. Mä oletan ja toivon, että se oli väsynyt. Lisäksi sillä irtosi alakulmurit: voiko tehdä koirilla samaa kuin ihmisillä: huonoa fiilistä?! En tiä. Nähtäväksi jää. Pitää fiilistellä eilisestä nyt vain. :)

Tänään sit kirmasi mami ja poikansa. Särö aloitti. Kolme kisaa. Ennen ekaa rataa mulla oli huono fiilis: Särö uhkasi vetää kaikkia turpiin ja kulki häntä kippuralla haistatellen. Se oli jotenkin "ylimielisen" oloinen: tulivat verkasta Tonyn kanssa: mä menin kyykkyyn ja hihkuin sille: käveli mun ohi..!! *silmät selällään* No, eka rata meni sit persiilleen. Varmaan syitä on monia: uus paikka, ulkokisat, jännitys jne. Ennen tokaa rataa Tony temppuili sen kanssa ja pani poikaa sillä viissiin vähän ruotuun. Hyppikseltä tulikin sit nollavoitto!! :) Voi että kuinka hienoa!! Meno oli tutun näköistä ja tuli mahtava olo pelkästä kattomisesta!! :) Kolmannella radalla näki, että Sääppä oli jo väsynyt: ei ole tottunut tuohon ratamäärään. Kaks rimaa kolahti alas ja pari kieltoa keinulta. Rata oli silti hienon näköistä sinne loppukolmannekselle, missä virheet tuli. Näki, että molemmilla oli hieno fiilis ja homma on melkein kokonaan kasassa!! :) Kokonaissaldo jää plussalle: oli tosi kiva nähdä nuo kaksi kisabaanalla ja hyppiksen nollavoitto oli NIIN eetvarttia! :) Näkee, että ovat pari ja ovat toiselleen "se" juttu. Mä oon ihan ilmaa Sääpälle, kuten kaikki muutkin. Son Papin Poika. :) <3

Hot Mama sit. :D!! Mua naurattaa jo nyt, ennen kirjoittamista.. :D!! Se oli NIIN Kajjo. Kaikki tietää, mitä meinaan.. :D!! Käveli kahdella jalalla, huusi räkä poskella.. piti mua ja Tonyä ihan tyhjänpäiväisinä lässyttäjinä, jotkaa koettavat roikkua rouvan punaisen nahkanarun päässä.. Meni miljoonaa, tiputti eka radalla sata rimaa, ei osannut pujotella ja KOKO sen ketunnaama huusi ja nauroi! Se ELI!! Täysillä. :) Toka radalla Tony otti toisen taktiikan: oli ite coolio Carron kuumuuden rinnalla ja se toimi. Ei yhtään rimaa (edes muuri tai okseri): ainoa virhe kepeiltä: ei osannut sitä taaskaan ja siksi hylly. Mutta jälleen oli niin hauskaa! :D Moni ajattlee, että onpa säälittävää. Ei sinne hauskaa mennä pitämään pian viisivuotiaan koiran kanssa, joka ei osaa pujotella, ei käänny tiukast vaan valuu jne. Väärin. Just siksi sinne mennään!!:D! Mä luulen, että vielä me opetellaan tuota pujottelua. Ja vielä mä pyydän Tonyä puikkoihin: musta Carro menee sen juoksuvauhdissa paremmin: mä jään kuin tikku sinne.. ja kaarrokset paukkuu entisestään. Hauskaa oli se, että Tonylläkin oli hauskaa.. :D! Eka radalla tuli nöyryytystä koko rahan edestä ja tokalla se oli jo..hmm.. sinnpäin! Mut nyt Tony tietää, mistä mä joskus puhun.. miten VOI olla näin eksyksissä tässä lajissa?! Jota on harrastanut since 1991?!

Felix oli bonuksena paikalla ja extrabonuksen toi Pena!! :) Oli ihanaa nähdä molemmat pojat: kiitos Riikka ja Päivi! :) Hienoja pentupoikia molemmat!!! Mä tyksintyksintyksin!!! :)

Nymmämeen kattoon, onko meidän uudet kotisivut jo esillä... menkää tekin kattoon ja ihastuun!! :) www.trickteam.net

3 kommenttia:

  1. Firefoxilla tulee, että "osoite on ilmoitettu hyökkäysivusto"...

    VastaaPoista
  2. Niin lukee ja niin se tästä aamusta alkaen on ollutkin. Sivut siirrettäneen toiselle palvelimelle pikimiten. Ilmoittelen sitten lisää.. Surkiaa!! :(

    VastaaPoista
  3. Onnea Onnea Tonyn&Särön hyppynollasta:)

    VastaaPoista