perjantai 9. huhtikuuta 2010

Lapsellisia juttuja

:) Eli pikkuväki asiaa. Mut ihan eka: mä oon mainostanut ainaskin naamakirjassa yhtä ja ainoaa linkkisivua, mikä on pelastanut mut jo monesti. Tehden sen taas. Eli klikatkaas tätä linkkiä ja uskokaa mua, että se on tekemisensä arvoinen juttu :
http://www.kinuskikissa.fi/?p=6282

No joo, mut sitten lapsosiin. Mä voisin olla poikkeuksellinen ja alottaa ihmissellasesta. :) Eli hassuja viikkoja on eletty. Me ollaan käyty rakenneultrassa: saatu monta kuvaa pienestä ihmisestä ja ihmetelty sitä. Kummallista. Maha muljuu ja nuljuu päivittäin ja laskuri kertoo, että toissapäivänä tyyppi on saanut kuulon käyttöönsä. :D Tony ei oo toistaseks suostunu lauleskelemaan mun mahalle (hihii), mutta Bola-korun mä oon ottanut eilen käyttöön. Musta se on ihana! Sain sen Leenalta joululahjaksi: muuten sileän, mutta siinä on pienet varpaat kohokuviona.. <3 Hassua ajatella, että mun sisällä asuu joku!! Ja nyt se on jo niin konkreettista: tunnen sen monta kertaa päivässä ja nyt sen jo näkee ihan tosi selvästi: osa perheistäkin on asiasta tiedustellut. Ja sitten on oma lukunsa nämä vatsaantaputtelijat.. juu, ei siinä mitään. Se on luonnollista, ihanaa jne. Mutta mua vähän ärsyittää se. Että ns vieraat ihmiset taputtevat mun mahaani. Hyvää tarkoittaen, tiedän sen. Mutta mä jo vannoin yhdessä vaiheessa, että alan taputtaa takaisin heidän mahaansa ja sanon, että "kiitos hyvää kuuluu". Että olisko sopivaa?! :D Ehkä se ei itseasiassa enää oo niin ärsyittävää, kun pari viikkoa sitten jolloin koko maha oli vielä ihan "semi"sellanen. Eli sellanen, ettei siitä nyt niin kovin varmaksi voinut kukaan mitään sanoa. No, se siitä.

Sit koiralapseen. Eli Myrtti Marjatta pääsi mun kanssa pentukouluun! Son nyt eskari. :D Ja kuten kollegat tietää, niin eskareilta lähtee legot. Samoin Mypalta. Sen etusuora on jo vaihtunut ja henki haisee pätkittäin hyvinkin vereltä. Tiedän sen, sillä lipominen ei ole vähentynyt.. :) Olemme siis Kurikassa, Touhutassussa pentukoulussa, yhdessä Kaislan ja Felixin sekä kolmen muun pennun kanssa: Siperianhusky, leonberg sekä Howawart. Ja sit me: kaks shelttiä. Edellisessä ryhmässä oli kuusi pentua. Felix on ryhmämme ainoa mieslapsi. :)! Treenattiin katsekontaktia (se me osattiin ennestään) ja se meni hyvin. Ei ihan niin hienosti kuin normisti: Myrtti otti häiriötä ohjaajasta ja koirista, mutta meni ihan hyvin. Paremmin kuin ookoosti. Häiriönottamisen näki siinä, että katseli välillä ympärillleen eikä killittänyt taukoamatta mua silmiin. Mikä hälle suotakoon. :) Sit treenattiin kosketusalustaa alias kohdentamista. Saimme pakastepurkin kannet, mitä koiran piti koskettaa. Ja kuulkaa: mä en voi uskoa, miten fiksu pentu mulla on!! Mä mietin pienen hetken haluanko siihen nenän vai tassun ja päädyin nenään. Ja miss Mypa keksi aivan jukelittoman nopsaan, mitä mä haen. Että tuota kantta piti käydä nuuskaisemassa!! :D Mä oon niin äärimmäisen onnellinen tämän pennun oppimiskyvystä ja siitä, miten onnellisena ja keskittyneenä se tekee hommia! Mä ihan tunnen, miten se luottaa muhun ja hetkeen: onneksi ja kop-kop meille ei ole (vielä) tapahtunut mitään pahaa näissä hetkissä: luotto on kunnossa. Mä pidin välillä taukoja ja Mypa lipitti onnellisena mun naamaa.. ylläri! :D Se piti hirveän hyvää kontaktia muhun ja oli vaikea "harhauttaa" se ihan vaan hengailemaan. Mä nostin alustan välillä taskuun ja käppäilin hitusen. Mutta mun suusta tulee koko ajan "kimeää "hienopentuhyväpentu" joka saa Mypan ilahtuneena killittämään mua taas ja yhä. Mutta kun se on sitä!! :) Toka vipa treeni oli kopeloida omaa koiraa läpikotaisin: hampaita, korvia, tassuja jne. Se meni ookoosti: ollaan tehty tuota. Paitti ne helvatan kynnet.. mä en käsitä, miten niiden katkominen voi olla yhdelle ihmiselle mahdotonta.. Tarvitaan Tony ja namit viereen, niin saan leikattua ne kyllä joo. Mut jos ei ole Tonyä, niin ei tuu mitään.. ei kumpaakaan.. :D Joten otan ne viereeni: Tony lässyttää Mypalle, miten hieno pentu se onkaan ja mä napsuttelen menemään. Namia tulee tassun jälkeen.

Ihan vipa treeni oli käydä moikkaamassa muita pentuja. Mä olin IHAN saletti, ettei tuu mitään. Koska Myrtti pelkää tällä hetkellä ihan kaikkea. Ja se oli jo huskyn sinisilmille huutanut häntä tötteröllä: huskyn katse sai sen epävarmaksi. No, ekana meillä oli parina justiinkin tuo huskytyttö, ikää nelisen kuukautta... :) Mentiin viereen ja mä aloin syötellä lauantaimakkaraa molemmille. Ja siinä ne söivät, nenätysten.. Myrtti söi huskynomistajan kädestä nakkia onnellisena ja jäi ihan hyvä maku mulle, vaikka pieni ärähdys tulikin; huskytyttö oli nameistaan nuuka. Se ei onneksi Myrttiä tuntunut haittaavan lainkaan: epäilen, ettei se edes tajunnut tuota asiaa.. :) Sit oli vuorossa leonbergitytteli, kolmikuinen, jonka kanssa meni yhtä hyvin ja samalla tavalla Mypa kiipesi syömään namia tämänkin emännän kädestä; nousi rintaa vasten ja ahmi.. ylläri. :D Neidit söivät nenätysten mun kädestä jne. Viimeisenä mentiin hoffia tapaamaan ja sama homma: nou panik. Mä oon saletti, että ilman namia ei oltais menty. Ei ollenkaan noin lähelle. Mutta siitä viis: nyt mulle jäi superhyvä mieli ja oikein jo ootan ens viikkoa. Naksuttelu oli jossain tuolla muistissa, sillä mähän oon naksutellut Myrtille ja sen sisaruksille, kun olivat ihan pikkuisia ja asuivat vielä täällä. Nyt se on jäänyt.. hyi mua! Mypa kuitenkin muisti naksun (oon tehnyt sitä viimeksi kun opetin ekoja kertoja sivulletuloa) ja oli tosi mukava ilta kokonaisuudessaan! Ainoa miinus on siinä, että kun keskittyy niin omaan pentuunsa niin ei ennätä ollenkaan näkemään muita: Felixin treenit on mulle ihan mysteeri, samoin muiden. Harmi, sillä näkemälläkin oppii.. Mä olin vaan niin Mypan lumoissa ja seurasin sen reaktioita jne että mitään muuta en ennättänyt näkemään.

Ensi keskiviikkoa odotellen.. :)

Ja peeäs: pakko hehkuttaa: mulla on tänään syndet (ei tarvii onnitella enää.. :)) ja arvatkaas mitä sain lahjaksi Tondelta: kaikki liittyy yhteen... vinkki: mä oon toivonut sitä KOKO elämäni... ekassa paketissa oli kylpytakki (lime-vihreä-raidallinen.. :)), toisessa kylpyvaahtoa ja se sokeri pohjalla... parin viikon päästä tulee...

AMME!!! :D!!!!!!! Mä panen sen täyteen vain mun nahan kestävänkuumaa vettä, vaahtoa ja uppoan sinne... Ihanaaihanaaihanaa!!!! :)

8 kommenttia:

  1. Voi Miira, hyvää syntymäpäivää nyt kuitenkin:) Ja hekumallisen ihanaa ammeen odotusta;-))

    Hienosti meni Myrtin pentukoulu!

    VastaaPoista
  2. OOOOOOHHHHHHH....Saaks ihan oikeesti NYT sen AMMEEN *järkytyshymiö*
    Sano Tonylle että vihdoinkin se tajus mitä nainen on vailla ;)

    VastaaPoista
  3. Hehee!! :D SAAN!! :D !! Joskin siihen menee vielä parisen viikkoa. Mut hyvää jaksaa ja kannattaa ootella. :)

    Unohdin muuten Mypan pentukoulusta istumistreenin, jonka se tajusi myös muutamassa sekunnissa. Ja mä kokeilin niitä tänään kotona ekaa kertaa: sekä alustaa että istumista. Mä luulen, että pilaan tuon: son ihan liian fiksu mulle.. :D

    Kiitos Tuutikki!!! ;)

    VastaaPoista
  4. Hih, Myrttihän on nero :) Iitu ei tahdo tajuta kosketusalustan ideaa. No nyt ei oo hetkeen harkattukaan. Sen verran edistyttiin, että se kosketti kuonollaan ja toisen etutassun laittoi päälle, mutta se että ymmärtäis laittaa molemmat etutassut alustalle, onkin jo vaikeeta. Iitu taitaapi olla blondi ;D ;D

    VastaaPoista
  5. Nyt mun on PAKKO taputtaa sua mahalle jos tavataan ennen H-hetkeä ;-) Kiitti vinkista toivoo Hilppa

    VastaaPoista
  6. Hilppa vei sanat mun näppikseltä ;D

    VastaaPoista
  7. Mut muistakaa: mä taputan takas!!! :D

    VastaaPoista
  8. Toivottavasti Vesku ei tuu sua vastaan, se pian ottaa ja halaa sun vattaa ;DDD Se NIIIIIIN rakastaa vauvamasuja... :))
    Ja kun mulla kasvaa maha vaan tän höllyvän aineen takia, niin se raukka joutuu tyytymään "vieraisiin" :DD

    Kaija

    VastaaPoista