sunnuntai 3. toukokuuta 2009

Wappukisakuulumisia

Carro pääsi piiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa kisaamaan agilityradoille, mikä toi suurta iloa sekä minulle että Carrolle. Oli tosi hauskaa päästä kirmaamaan ETENKIN, kun mä sain hirmu mahtavan kisafiiliksen!! Syynä oli tutut kannustajat ja paineenluojat! :) Mut on tehty kisaamaan paineessa.. :D Ystäväni Rajaheimon Anu oli meillä yötä shelttiensä Riinan ja Bodilin kanssa. Anu oli katsomassa Carron kisoja ja kisaamassa Riinan kanssa. Koska Anu ei ole nähnyt Carron menoa koskaan kisoissa, oli mulla pientä lisäjännitystä jo siitä. Lisäextraa toi tuomarimme, jotka mä "tunnen edellisestä agielämästä" ja se kutkuttelee mua mahanpohjasta. Sitten, kun tutut ja läheiset seurakaverit oli tsemppaamassa, niin avot!! :)

Ensimmäinen rata oli Savikon Sepon agilityrata. Mua jännitti hirrrmuisesti. Ehkä hitusen liikaa: mä muutuin leidi dominaksi ja käskytin liian tiukasti: Carro meni hienosti, mutta ei lentäen. Se ei missään nimessä ollut hidas, mutta se ei lentänyt. Mä en tuntenut "sitä". Olin ja olen siihen rataan tyytyväinen: mun tiukka käskytys sai sen tekemään kaiken "oppikirjan mukaan", eikä se esim. kysellyt mitään tms. Mut ei tullut sitä kiksiä. :) Saldona kuitenniin nollavoitto.

Sit tuli rata kaksi. Sepon agirata sekin. Radat oli muuten molemmat tosi kivat: ei ollenkaan läpijuoksuradat; vaati ohjausta, muttei missään nimessä vaikeita. Nyt oli parempi fiilis itellä ja se näky Carrossakin heti. Se lens! :) Lipsahteli vähän ja lens!! :D Me oltais saatu nolla, mut mä menin varmisteleen puomia kädellä, mitä en IKINÄ tee. Sekä Tony että Seppo mut siitä jo haukkui, joten ei tarvi enää siitä.. :D (mä tyksin, et ne tylytti mut: se on oikein ja hyvässä hengessä!!). Carro siis väisti kummissaan mun kättä ja saldona vitonen, jolla kuitenkin voitto.. (joo, oikeesti!). Se nyt on se ja sama, mut oli kiva saada toinen pyyhe! :) Noli hienoja!!

Sit sunnuntaihin. Päivä alkoi ihan hirveällä uutisella, joka sattuu vieläkin sydämeen!! Voimia Pialle ja muulle perheelle!! Mietin, että mitenkä mä voin mennä kisaamaan, kun tällainen suru on lähellä.. mut ajattelin, että pakko. Mentävä on.

Kisapaikalle päästyäni tuli Muotkan Esa kysymään, haluaisinko mennä Sitkun kanssa maxeissa nollakoirana. Mä halusin!! Mun ei tarvinnut edes miettiä!! Sitku on super! Se on mun suosikkini ja JOS kaikki bortsut olis sellasia, mä ottaisin sellasen koska tahansa! Mä oon kerran, pian kaks vuotta sitten, saanut ohjata Sitkua aiemmin. Ja mä rakastuin. Se oli IHAN, kuin Sutinen. Sen ohjaus tulee sieltä syvältä, jostain. Se tietää, mitä mä haen ja mä tiedän, miten se toimii. Se on enemmän mun olonen ja tuntuinen, kuin Carro tällä hetkellä. Mikä on toisaalta aika kamalaa.. Toisaalta ei yhtään: ei Carro saiskaan olla sen tuntunen: mä en vois harrastaa sen kanssa sillon. Olis liian surullista. Mut Sitkun ohjaaminen oli melkosen Bitter Sweat kokemus.. Mä tulin NIIN onnelliseksi. Se tunne, euforia, flow.. mä osasin taas ja mä tunsin, miten me lennettiin!! Me oltiin yhtä. Ja sit se suru, se iski, kun olin jäähyllä. Muistot tulvi mun mieleen ja tuli se itkukin. Siihen sekottui Pian suru, oma suru, muistot ja katkeruus. Onnellisuuden ja joku skitso kiitollisuuskin siitä olosta. Mä nyyhkin vielä, kun lämppäsin Carroa. Mä kuljin surullisena alueella ja ootin tutustumista. Savikon Seppo sano mulle, että nyt taistelet ittes kans. Mun pitäis saada tuo olo veks! Mä tutustuin rataan, otin Carron ja itkin taas. Mun piti lähteä ekana.. Mä ajattelin, että jos mä kunnialla Carron kans maaliin pääsen, ollaan me aika kovia naisia.. Ja mä koetin ravistella surua pois. Se ei olis Carron vika, eikä se sais kärsiä mun muistoista. Sit Tony meni sanomaan, että kaikkien shelttien nimissä meet ja teet kunnon radan.. ja mä itkin enemmän. Mut me tehtiin se silti! Mä kuivasin kyyneleet. Mä näin, miten Carro käveli lähtöön kahdella jalalla, hilluin ja sen naama nauroi. Ja mä tunsin, miten sen hulluus tarttui muhun niin, että suru teki tilaa. Ja me tehtiin nollarata! Voitettiin ja siirryttiin kakkosiin!! :) Maalissa mä kiitin Carroa ja sit tuli itku taas. Jäähyllä mä pääasiassa vollotin, mut lähetyttäessä kisapaikkaa, Carro kuumui taas ja mulle tuli hyvä mieli. Mulla on ihana kisapari tuossa. Se on niin erilainen, että mä en tunne mitään samaa sen kanssa, kuin Sutisen kanssa. Me liikutaan ja mennään ihan eri tavalla, mikä on jees. Carro rakastaa lajia ja mä uskon, että myös mua. :) Mä rakastan lajia ja ehottomasti myös Carroa. Mitä muuta vois toivoa? Mä uskon, että aika tekee tehtävänsä. Jälleen. Carrosta ja musta varmaan tulee joskus vielä samanlainen tiimi. Ja jollain lailla me jo ollaankin. Ehkä mä en näe taas metsää puilta.. mä muistan vaan fiiliksen ja tunteen, en tajua, että se voi olla jotain yhtä hyvää, vaikka tuntuu toiselle? Mut mä oon jälleen enemmän, kuin kiitollinen kohtalolle, joka toi Carron meille. Se on mulle täydellinen paketti!! :) Ja nyt nää olis kakkosluokkalaisia!! Miten hyvä sauma jäädä tauolle.. once again.. :D Mä toivon, että tää tauko olis pitkä, mutta sen jälkeen näitä taukoja ei enää tulis. Ikään. ;)

Kiitos vielä miljoonasti kaikille meitä tsempanneille!! Minoon teistä niin kiitollinen!! Oli kivaa, että Anu ja tytöt oli meillä yötä: saatiin fiilistellä vielä illallakin, edes se hetki.. ONNEA vielä hirrrrrmuisesti Riinan AVAutumisesta!! :) Vähänks makee weekend myös teille!! :)

13 kommenttia:

  1. Onnea vielä tätäkin kautta! Todella upeeta ;) Ois ollu kiva nähdä teidät ratalla! Minä täällä ootan meidän kisaporukkaa kotiin, on ollu niin rauhallista...

    VastaaPoista
  2. Elämä antaa ja ottaa! Carrolle ja Sinulle annettiin upeita elämyksiä kisaradalle, pidä niistä kiinni, kun elämä jotain ottaa. Liikuttuneet onnittelut upeista suorituksista!

    VastaaPoista
  3. Hurjasti onnea :) Ei noita isoja tunnekuohuja tulis jos tää harrastus ei olisi niin tärkeä. Joku ei ehkä pääse noihin fiiliksiin koskaan, on aika siistiä päästä kokemaan ne vaikka tulee niitä rankkojakin hetkiä. Ihanaa kun tää homma tuntuu joltain, eikä sitä tehdä vaan "siks kun pitää" :)

    VastaaPoista
  4. Onnea Miira, nyt oli mun vuoro eläytyä teän fiiliksiin. Istun töissä ja kyyneleet tulvii väkisellä silmiin...

    VastaaPoista
  5. Minä kans täällä töissä pillitän kun luin tekstiäsi. Tosi kiva näin avokonttorissa...

    Onnea tokaluokkalaiselle!!

    VastaaPoista
  6. Miira, luv U!

    Moon niin ylpee susta, ja iloinen kuinka sait kokea sen fiiliksen taas! Ja erilailla myös Carron kanssa. Sehän on tavallaan hienoa, että se on erilaista Kaan kanssa.

    Tavallaan luulisi, ettei samanlaista koiraa olekaan kuin Sutinen sulle on/oli. Ja sit kuitenkin se pieni, ihana mustavalkoinen voi lainata sitä sulle vähäsen hetkeksi. Ei pieni asia sekään. Kiitokset Sitkulle! Ja vähäsen Esallekin! ;-D

    Teille tuulee beeceen pentu teille tuulee beeceen pentu *lällättää*. Soon jo diilattu.

    Era

    VastaaPoista
  7. Tosi suuret onnittelut kakkosluokkalaisille :)! Mäki luen täällä sun tekstiä tippa silmäkulmassa, osaat kyllä kirjoittaa niin elävästi.

    Mä kovasti toivon, että musta ja Tiukusta tulis kanssa joskus pari. Ja että löytäisin sen fiiliksen tähän lajiin. Onhan agility paras laji ikinä, mutta Ronin kanssa se ei ole oikein koskaan ollut sitä mitä se voisi olla... Ainakin tällä hetkellä me ollaan Tiukun kanssa vielä kovin kaukana yhdessä menemisestä, se sinkoilee omiaan ja mä yritän ymmärtää sitä. Mutta ehkä joskus, on meillä toivottavasti vielä paljon aikaa :).

    T. Kajsa

    VastaaPoista
  8. Täälläkin melkein itku pääsi kirjoitustasi lukiessa. Sulla on oikeesti aivan mahtava taito kirjoittaa tapahtumista niin elävästi, että ne voi melkein tuntea ja niiden mukana voi elää.

    Tuo kirjoituksesi todella todistaa, että sää oikeasti nautit agilitysta. Sehän se tärkeintä onkin. Ei sitä oo tarkoitettu mun mielestä tehtäväksikään verenmaku suussa, vaan siitä pitää nauttia. Siitä tunteesta, kun on koiran kanssa pari, kun se tekee, miten sen pitää.

    Tosi paljon onnea voitosta ja kakkosluokkaan nousemisesta! Tsemppiä tuleviin koitoksiin! Saat kyllä olla ylpeä itestäs ja Carrosta.

    VastaaPoista
  9. Onnea kakkosluokkalaisille naapuristakin, tulihan se nousunolla sieltä.

    Sulla on todella kirjoittamisen taito. Kuten edeltäjäkin sanoi, lukija voi todella eläytyä ja tuntea saman tunteen. Että joku saakin tuntemuksensa puettua sanoiksi noin elävästi, hienoa sekin, kuten agilitykin :)

    VastaaPoista
  10. Onnittelut Miira tätäkin kautta! Upeaa!

    VastaaPoista
  11. Taas täällä yksi kumartaa ja lähettää aaltoja...suuren suuret onnentoivotukset!!!
    Tarinasi oli niin täynnä tunteita, että olo oli kuin olisi jyrän alle jäänyt sen lukemisen jälkeen (ja toi Pian juttu kosketti aivan järkyttävästi.)
    Piti ihan tekstiäsi sisäistää kaksi päivää, ennenkuin osasin onnentoivotukset lähettää=)))
    -Jaana&koirulit Kuopiosta-

    VastaaPoista
  12. Onnea Miira ja halit! Son kuule oikeus olla tunteellinen ihiminen :) Mäkin toivon pääseväni Hipin kanssa tiimikuntoon ja sitten tavoitteena on viimeistään Lagun itsenäisyyspäivän kisat. Sinne tullaan joka tapauksessa kisaamaan ellei nyt sitten iske joku narttukoiran ihanuusjuttu (eli juoksut). Pennut lähti ja oikeassa olit, tuli niitä ikävä. Onneksi kaikilla on ollut tosi mainiot alut uusissa kodeissa.

    VastaaPoista
  13. Paljon Onnea hienosta kisaviikonlopusta! Voin vaan kuvitella tuon tunteen, miltä susta tuntuu.. Mutta hienosti osaat ottaa tulevan vastaan sellaisena kun se on. Tsemppiä tulevaan ;)

    VastaaPoista