perjantai 6. elokuuta 2010

Yli meni

että paukahti. Vaikka mä olin IHAN saletti, ettei mene: mulla on niitä suppareita ollut jo kuukausitolkulla, välillä piti maata jne. Mutta näemmä nei meinaa mitään. Joku sanoi, että perinnöllistäkin voi olla, missä vaiheessa syntyy: kukkua. Mä oon syntynyt vähän ennen la:ta ja sisko presiis sinä päivänä. Tosin Sisuhan meni 10 päivää yli.. Mut en mä Leenaa peri.. ehkä. :)

Eilen mä olin ihan siipi maassa. Mulla oli sellanen luovuttajafiilis ja sanoin ääneenkin, ettei mua huvita enää koko juttu.. No enhän mä niin voi sanoa, kyllä mä sen käsitän. Ja tässä mennään, huvittaa tai ei. Ja nyt mua ehkä taas huvittaa. :) Mutta mä en käsitä sitä, miks niin moni naureskelee sille, että "kukaan ei oo sinne jäänyt ja se on vasta niin vähän yli".. no ei oo joo; mä tiedän sen. Mutta mä oon aina ollut tosi huono odottamaan: mähän jumankauta paljastan Tonylle ostamani joululahjatkin jo ennen aattoa, kun en malta pitää sitä salassa: oon niin innoissani.. saati sit tämä!! Elämäni tärkein ja kallein paketti!! Mua melkein itkettää, kun ajattelen miten lähellä ja silti, miten niin kaukana se on..

Joku tuntuu luulevan, että mä haluan käynnistykseen. Paskapuhetta. En halua!! Todellakaan. Se tekee synnytyksestä paljon huonomman kokemuksen ja synnytys voi olla paljon rajumpi jne. En halua lääkkeillä sitä käynnistää, mutta vyöhyketerapia, vadelmanlehtitee, kolme ässää, kävelyt ja kylpy.. kaikki kokeiltu. Ja varmaan vielä muitakin kikkoja, mitä oon kuullut. Risiiniöljyä en halua kokeilla, sillä se voi saada vauvan kakkaamaan sikiöveteen ja sitäkautta aiheuttaa vaaran itelleen. Eli ei sitä. Ens ti on neuvola (jos ei synny aiemmin) ja sit mulle kirjotetaan käynnistyslähete.. mä luulen, ettei ne ens viikolla sitä vielä käynnistä, mut alkuviikosta. Pahinta tässä mulle on tuon odottamisen ohella se, että mä oon pelko perseessä joka päivä siitä, että Hulda kasvaa.. mä en halua yhtään grammaa sille enää enempää.. naurettavaa ja blaablaa. Mutta mun pelko on se, yks niistä. En toivois mitään nelikiloista.. Mutta eipä tässä mun toiveet paljon paina.

Mä oon lehdestä nähnyt, että meidän valmennusporukasta on jo osa saanut nyytin syliinsä.. nekin, joilla oli la meidän jälkeen. Ja joo, tää ei oo mikään kisa; tiedän. Enkä tod. ajattelekaan niin. Mutta paninpahan vaan merkille.. Takanaapurilla oli laskettu aika viikko sitten: siellä ei käsittääkseni ole myöskään vielä syntynyt vauvaa. Joten on meitä muitakin. Ja niin, meillähän on VASTA kaks päivää yli. Ai niin, tänään on tilastojen mukaan päivä, jolloin syntyy eniten vauvoja: 40+2.

No joo, mut se tästä. Ymmärrän ja tiedän, etten voi vaikuttaa asiaan. Mutta toivoahan saa? Ja mun toive lienee selvillä..

Sit toinen asia, iloisempi. :) Oodi oli käynyt tänään missikiertueensa bee- kohteessa; Sawo Showssa. Ollut Pek2 ja saanut KP:n. Tässä Oodin mukava arvostelu! :)

"Söt, liten tik. Bra huvud med parallella linjer. Mycket vackra ögon som ger det rätta uttrycket. Fina öron. Ännu något outvecklad i kroppen. Visar sig och rör sig fint. Bra päls."

Son niin hieno tyttö.. :) Kiitos Mialle taas aktiivisuudesta!! Ihana oli kuulla, että neiti oli ollut reipas!! Kuviakin kuulemma luvassa: Miina oli räpsytellyt kameraa.. :) Kiitos jo etukäteen niistäkin!! :)

Semmottei. Nyt taidan suunnata "johonkin". Viisainta pysyä liikkeellä eikä jämähtää kotiin.. seinät kaatuu ja aika tulee pitkäksi. Mutta, edelleen, hyvää kannattaa odottaa.. ja mikään ei voi olla parempaa. Nyt täytyy "tyytyä" silittemään vatsaa ja niitä pieniä kantapäitä nahanläpi.. Ihan maksimissaan enää 12 päivää, niin saan suukottaa niitä suoraan.. mä jaksan sen kyllä. Ihan saletisti.

7 kommenttia:

  1. Kannustavia ja lämpimiä ajatuksia Miira<3

    VastaaPoista
  2. Kannattaa käydä useampi kerta siellä vyöhyketerapiassa. :) kaks-kolme kertaa kuulemma auttaa, mulla syntyi pari päivää kolmanen hoitokerran jälkeen (vko 39+4). Kaveri hoiti mua jo aika aikaisessa vaiheessa, kun en minäkään olis halunnu odottaa. :DD

    Kyllä se vielä tulee, sinä päivänä jolloin tarkoitettu. <3 tsemppiä loppuodotukseen ja synnytykseen!

    VastaaPoista
  3. Olet Miira ollut niin ajatuksissani. Olen käynyt kurkkimassa täällä blogissasikin ahkeraan. Teki mieli jo soittaa, mutta sitten tuli mieleen se, kuinka mulla molempien lasten loppuodotuksen aikana puhelin pärisi hela tiden ja mun teki mieli vastata karjuen: Joo, oon mä VIELÄKIN täällä! ;)

    Tiedän kokemuksesta, että odottavan aika ON pitkä. Varsinkin, kun ei yhtään tiedä, millainen paketti sieltä ilmestyy. Ja sitten kun pieni on siinä, te ette voi muuta kuin tuijottaa loputtomiin. Tuossako hän todellakin on... <3

    Lämpöisin ajatuksin,
    Hilpi

    VastaaPoista
  4. Kiitos teille!! Oikeasti!!

    Hilpi: mä itken sun kirjoitukselle.. mieli on näemmä "vähän" herkässä.. kiitos paljon!!

    Ja mä ajattelinkin varata toisen vyöhyketerapia-ajan. Heti ma soitan. :)

    VastaaPoista
  5. Moi taas... Mulla meni tasan 2 viikkoa yli ja sain ite valita, että käynnistetään sinä päivänä. Jäin siis toisesta yliaikakontrollista suoraan sairaalaan. Edellisen sektion takia multa puhkaistiin kalvot, joka ei aiheuttanut mitään supistuksia. Seuraavaksi laitettiin tippaa käteen ja vähitellen lisättiin vauhtia. Tipan laitosta 3h 10 min ja vaavi oli ulkona. Eka synnytys kesti 16h, joten kannatan tätä käynnistystä. Yön saat nukkua kotona rauhassa ja sitte laitokselle aamulla.

    Luin kans kamalia kirjoituksia käynnistetyistä synnytyksistä, mutta voin todella suositella omalla kokemuksella. Ja tämä siis 3 päivää sitten. Eka vauva oli 4,2kg ja se oli 4 päivää yli. Tämä kolmas (siis 2 viikkoa yli) oli vajaa 4kg, joten kokoakaan ei tartte pelätä.

    Sekavaa tekstiä tuoreelta äitiltä, mutta toivottavasti jotain rohkasua :)

    Terv. Jonna V. ja "iltatähtimies"

    VastaaPoista
  6. Tsemppiä viimeisiin päiviin! Ihan pian se vauva on teilä siellä :) Ehkä jo ens kerralla kun avaan blogin, täällä on iloisia uutisia <3

    VastaaPoista
  7. Kiitos Jonna!! Rohakaisee tuo!! :) Onnea tuoreelle äipälle!!!

    VastaaPoista