tiistai 3. elokuuta 2010

I am a bull

ja muuta ihan sakiaa juttua.. :D

Mut alotetaan oikeista ja hienoista uutisista! :) Oodi kävi sunnuntaina shelttien erkkarissa, pentuluokassa esiintymässä saaden kauniin ja hienon arvostelun:

sable of almost 8 months old, On good coat of correct texture. Attractive head with good underjaw. Dark eyes with correct size, shape and placement. Just needs time to finish foreface.She is well angulated and moves freely with drive althought a little close at the moment. She just needs a little time.

Mia kertoi, että Oodi oli esiintynyt kauniisti, pientä pöytäbanaania lukuunottamatta. Oon ihan hirveän onnellinen teidän kahden puolesta! :) Oodi onkin nyt "uraputkessa", sillä seuraava pentuesiintyminen on jo perjantaina sawoshowssa. Toivotaan, että menee yhtä mukavasti!! :)

Myrtti taas on kokeillut aksan saloja uudella ulottuvuudella: Tony rakensi keppikujan, kaaritetun, pihaan ja Myrtti pääsi kirmaloimaan siitä. Ja on se kyllä aika nokkela!! Tehtiin niin, että toinen "ohjasi" ja toinen oli makkarakupin kanssa kujan päässä. (kuja on vielä tosi leveä: ehkä joku 60cm?) ja eipä aikaakaan, kun Myrtti hokasi, mihin pitää juosta. Ja lähinnä: mistä. :) Se jopa karkasi kerran sikamaisesta kulmasta kujaan.. ja mä onneton annoin makkaraa oma naama naurussa: soli NIIN pätevä.. :D! Tehtiin ihan suoraa ja pari toistoa molemmilta puolilta tosi loivasta kulmasta. Ja aika läheltä vielä: joku viis metriä maksimissaan etäisyyttä. Ehkei sitäkään. Nyt pitää kaventaa kujaa ja tehdä toistoja pari kertaa viikossa ja sit, kun kuja alkaa olla niin kapea, että joutuu tekemään liikettä kropalla, niin täytyy miettiä pannaanko kepit hetkeksi pois. Ikää on nyt 8kk; kasvanut ei ole enää reiluun kuukauteen, mutta on musta vähän turhan nuori pujottelemaan. Pitää pohtia. Tänään olis tarkotus naksutella taas alustaa. Josko vaiks sekin valo nousisi ylös.. ;)

Eilen kävi Virve hieromassa sisarukset. Särö oli onneksi ok. :) Mä oletin, että sillä olis ollut jotain jumia, sillä sen agielämä on taas alennut: treenailee Tonyn kanssa pari kertaa viikossa. Myrttikin sai massagen, sillä musta se on seissyt vähän banaanilla. Pitkään. Ja sen selkä nykii seistessä, kun sitä käy läpi. Onneksi löytyi vain pientä jumia toiselta puolelta, mikä kyllä selittää tuon banaanin. Ja Virven mukaan tuntuisi juuri siltä, mitä leikkitälleissä tulee. Ja Myrttihän tippui pihapöydältä (on melkonen apinalapsi) viime viikolla ja loukkasi siinä hetkelliseksi itseään.. ja jatkuvastihan se hilluu. Joko itsekseen tai pakottaen äitinsä mukaan.. eli ei ihme. Mut tästä jatkamme: mä sain hyviä ohjeita ja kolmen ja puolen viikon päästä Särö ja Myrtti pääsee Piiralle, joten hoito jatkuu. Pari kertaa vuodessa käydään Turussa hoidattamassa nuo Piiralla ja lisäksi Virve käy meillä useamman kerran vuodessa. Olen tosi tyytyväinen molempien hoitoon! Ja koirat myös. :)

JA nyt niihin hullutuksiin.. eli mun uniin. Tony on aina sanonut, että mulla on vilkas mielikuvitus. Ja onhan se.. :D! Mä näin toissayönä unta, että mä olin härkä. Lattekahvin värinen, teräväsarvinen sonni. Olin laitumella kahden muun sonnin ja lehmälauman kanssa. Ja sitten sinne tuli auto hakemaan mua teurastettavaksi! Mä mietin siellä trailerissa (hevossellasessa), että on tasan kaks mahista; joko multa lähtee henki tai mä karkaan repäisemällä nenärenkaani irti.. (miettikää- oikeesti!! :D) Ja sit mietin, että siihen tulee kyllä infektio (joo, tuolla sanalla!!) Ja niin mä sit repäisin itseni Atrian pihassa irti ja karkasin!! :D Ja täpärästi vältettyäni kuoleman, lupasin ääneen muille sonneille ja lehmille, että alan pitämään blogia. :D!! Eli tässä sitä ollaan.. ;)

Oon ihan saletti, että tuo uni tuli kahdesta coctailista: Espanjan härkätaistelut on olleet niin otsikoissa viime aikoina ja niistä niitä kauheita kuvia. Mä oon tuntenut suurta surua niiden härkien puolesta ja se takuulla tuli osittain siitä. Lisäksi mä kuulin, kun joku pikkutyttö oli haastateltavana radiossa: oli ollut maatalousnäyttelyssä. Ja erotti sonnin ja lehmän kuulemma siitä, että sonnilla oli nenärengas. :) Lisäksi mä olen toivonut, että mulla olis joskus oma lehmä: lattekahvin värinen länsi-suomenkarjaan kuuluva nupopää, jonka nimeksi tulis "Latte". :) Lehmissä "on sitä jotain".. sielukkaiden silmien lisäksi. Mä harjaisin sitä, pitäisin puhtaana ja hyvänä..

Mut nää mun unet.. huoh. Ne on melko villejä joskus.. :D!

Viime yönä Hulda oli syntynyt mun unessa. Se oli tyttö, ihana tietenkin. <3 Mä imetin sitä. Tony sit sanoi, että "imetä välillä tuosta toisestakin". Mulla oli nimittäin yhdessä rinnassa kaks nänniä päällekäin.. :D! Mä sanoin siinä unessa, etten ole kenelläkään muulla nähnyt tällästä, mut Tony vakuutti sen olevan normaalia.. Jessus.. piti ihan aamulla tarkistaa: onneksi ei ollut kasvanut toista toisen alle!! :D Kumpaankaan...

Huomaa, että mieli on levoton.. mä olisin jo tosi valmis saamaan pienen ihmeemme syliin.. ja rinnalle.. ja omaan kotiin. Olis ihanaa harjoitella uutta elämää jo oikeasti, ei vain unissa.. ja haaveissa.. Mua on supistellut, vihlonut ja jomotellut. Viikonloppuna heräsin yhtenä yönä niihin. Mutta ne ei jatku ja loppuvat omia aikojaan.. olo on "outo", mutten osaa selittää sitä. Ja silti: EI MITÄÄN.. Huomenna olis laskettu aika.. alan luopua toivosta pikku hiljaa. Tänään meen kuitenkin "viimeisenä oljenkortena" vyöhyketerapiaan: oon kuullut, että sillä on onnistuneesti saatu käynnistettyä synnytyksiä.. ;) Lisäksi mä toivon apua mun tajuttoman kipeisiin ja turvonneisiin niveliin käsissä ja jaloissa.

Hulda-kulta: tulisit jo!! Vaikka saat tulla ihan, koska haluat.. kunhan olet valmis. Ikävä meillä jo on!! Vaikkei edes tiedetä mitä.. :)

Lilypie Pregnancy tickers

9 kommenttia:

  1. Ihan kylmät väreet meni tuosta sun loppuhuuteluista Huldalle :) Mäkin niin ootan tein puolesta innoissani!

    Nyt tää lähtee kirjottaan omaa blogiaan pitkästä aikaa .. Ja mä matkin sua, kirjotan kanssa yhden uneni, se tosin liittyy ihan vaan perinteisesti koiriin :D

    Jaksamisia loppumetreille *halii*

    VastaaPoista
  2. voi luoja sun unias :D:D:D
    Juo vähän risiiniöljyä, kuulemma mun siskolla lähti käynnistyyn :D:D

    VastaaPoista
  3. Huh, mitä unia :)

    Jaksua edelleen loppumetreille. Ei tartte oottaa enää kauaa...:)

    VastaaPoista
  4. Nauroin ääneen tuolle sun sonni-unelle ! Voi luoja sun unia. Itse näin 100-vuotta sitten unen, jossa pääsin töihin, soutajaksi kiinaan ?!?! Palkka oli hyvä 3000 markkaa kk.

    Eikös koiravauvatkin ala syntyyn aina matkalla klinikalle, eli ei muuta kun autoileen kuoppaista ja kirmuraa tietä :D

    VastaaPoista
  5. Malta, malta. Kyllä Hulda kohta on sun sylissäsi. Sitten ehkä jo toivotkin, että oispa se pysynyt vähän pitempään masussa. Voin nimittäin kuvitella mikä paniikki ensimetreillä uuden ihmislapsen kanssa saattaa iskeä :O

    Niin ja sovittaisko, että päivität tilanteen faceen vaikka klo 10 aamulla ja klo 20 illalla. Jos jompikumpi päivitys jää väliin, me mukanaeläjät tiedetään, että NYT!!!

    VastaaPoista
  6. Heheehhee. Voita minut. Yhtenä yönä näin unta että meidän talo oli sellaisen jaärven jyrkällä rannalla. Ka sitten se vyöryi sinne järveen. Olin siellä sisällä kun vesi tuli ikkunoista....Silti ei ollut kunnon painajainen. No se oli ennen tätä maalausurakkaa. Nyt ei oo nähny mitään unia.

    T Minna, PiiPii-mummu & Siba

    VastaaPoista
  7. Maatalon tytär täällä hurraa sun sonniunille! Ei tuo vielä mitään, mä näin odotusaikana unta, että synnytin kettuja...

    Eikä mihinkään faceen päivityksiä, kun kaikki ei oo siellä, nih! Tänne vain joka päivä juttua. :) Tsemppiä!

    Hilpi

    VastaaPoista
  8. Mulla toimi tuo Anne T:n vinkki, mutkaisella ja kuoppaisella tiellä muutama tunti autoilua ;-)

    T: Sari S

    VastaaPoista
  9. Kuule Miira kyllä se Hulda sieltä tulee pian viimeistään viikonloppuna on mun veikkaus... Hannele

    VastaaPoista