sunnuntai 29. maaliskuuta 2009

Shelttitreenit

oli tänään. Essi ja Shotti, Tony ja Särö, Pia ja Pätkis, Anu ja Tuju sekä mä ja Kaa päästiin ekoihin koko köörin kimppatreeneihin. Ollaan varattu ja maksettu kerran viikossa sunnuntaille treeniaika. On pakko, jos haluaa oikeesti treenata jotain, ni ottaa omaakin treeniaikaa. En meinaa, ettei ryhtmätreeni olis hyvä: se on! Mutta se ei yksin riitä.. Äs juu ool nou. Siispä mentiin nyt omalla porukalla treenaan. Ollaan kaikki "suunnilleen" samoissa treeneissä. Tosin, Särö teki tänään eka kertaa "niinkuoikeetarataa". Mut silti. :) Tuossa alla meidän rata; klikkaa kuvaa, niin se isonee. Ja hyvin siitä näkee, että ahasta on hallissa. Ei voi minkään. Ei pääse koirat oikein habituksella luukuttaan, mutta sille ei ny voi niin mitään. Puomi oli vaan houkutuksena, sillä se asuu Lagun hallissa AINA samassa paikassa. Siinä, mihin se ekoissa hallitreeneissä kootaan.. Niin koko sisäkauden se jököttää samassa paikassa! KYLLÄ! Ja kesällä se on suunnilleen samassa paikassa koko kesäkauden. Näin on..


Särö meni musta tosi kivasti: sen eka ratatreeni, niinku oikee, oli tässä. Muutaman sellasen "shelttiohijuoksun" se tekee aina välillä. Vauhtia olis ja kun ei vielä osaa noukkia esteitä, niin juoksee sit ohi hyppyjen. Yhistettynä sit vielä siihen, ettei ne oo Tonyn kansa vielä ollenkaan pari, niin on aika luontevaa, että näin käy. Tonyn pitäis ehkä ohjata sitä "napakammin". Nyt vähän liihottelevat yhdessä sinne ja tänne ja *hihii* Tonyllä on aikalailla kiirus.. ei meinaa pitkäsäärikään ennättää pojan perään.. :D Särön hypyt oli niin, että toinen pää 30/35cm ja toinen 35/40cm. Pitää kertoa sille noiden medihyppyjen olemassaolosta. Kepit se menee jo radalla, kaaret kahessa ekassa ja kahessa vikassa välissä. Ja se osaa ne paremmin, kuin äireensä.. mikä ei liene yllätys kenelleen.. *pyörittelee silmiään*. Särö etenee musta estevälit ihanalla draivilla, polkee oikeasti voimalla ja tekee töitä. Ei ahistu toistoista tms. Renkaan pääsi tekeen muutaman kerran kehikon välistä, mikä tietty oli nouhyvä. Olis pitäny siihenkin tehä heti helpotusta jollain pituuden nurkkatikuilla. Ettei tulis noita vääriä tapoja tehä esteitä.. Mut, näitä tulee. Ei voi minkään.

Carro sit meni ekan treenin Särön hypyillä: kaks rimaa ja puoliksi 40cm:siä. Eikä YHTÄÄN rimaa alas! Muutenkin se meni musta "pelottavan makeesti".. ;) Kepit hyvin, kamalalla draivilla! Eteni, luki rataa ja siis hyppäs hyvin!! Sit oliski mun pitäny älytä lopettaa... Nimittäin kakkosradalle mä otin pois alemman riman.. ja sit alko ropiseen, vaikka toinen pää oli medeissä. V***u. (hyi mua!) No, sit pantiin jos jonkinmoista huivia ja viritystä rimoihin ja pysyhän ne sit. Tätäkö tää sit on?! Se olis muuten jo niin mielettömän makee!! Molempien naisten naama nauraaa, kun mennään! Meillä on kivaa, Kaapeli etenee ja tekee töitä. Ja mä saan adrenaliinin taas suoniini, piiiiitkästä aikaa! Mä oon saanut nimittäin itselleni kehitettyä punaisen vaatteen ja asenne löytyi kerrasta.. ;) Mutta hemmetti, jossei meillä pysy rimat, ni mitäs se sit hyödyttää?! Kepeillä on edelleen kaaret ekoissa ja vikoissa väleissä. Eikä sekään mua ahistuta enää. Nyt ahistelen rimoja. Ehkä mun pitäis tehä taas pelkkää hyppytreeniä osa harkoista? Olisko siinä ideaa? Vai alanko mä keskeyttää kirmaamisen, kun rima tippuu? Ja jos, nii millä mä ajotan sen oikein? Vai viritänkö mä ikuisesti noita erikoisen näköisiä hyppyjä sille, että jaksaa kattoa, mistä loikkaa? Vai vaihdanko lajia kokonaan? No en ni. :) MITÄ mä teen? Sain tänään vinkiks kattoa enemmän Kaan päälle: nyt mä jätän sen loikkimaan aika itekseen ja paahdan ite eteenäpäin täyttä höyryä. Ehkä mä koetan sit sitäkin.. :)

Silti, mä tyksin tästä lajista taas! Oli kiva treeniporukka! Ja ihana nähä, miten kaikilla oli kivaa! Ja jokainen varmaan sai ajateltavaa? Toivottavasti muut oottaa yhtä innolla seuraavaa treeniä? Mulla olis Kaapelin kaa huomenna Markon rästitreenit ja mä luulen, että meen tekeen pikkuisen. Joskus nimittäin pitäis tehä tätäkin, et kahtena päivänä peräkkäin. Ku sitä ei VOI tietää, että jos ne rimat joskus pysyiski ja päästäs vaiks kisaamaan, ihan viikonloppuna ja kahtena päivänä.. ;)

2 kommenttia:

  1. Toi koiran katsominen on muuten hyvä pointti. Pimu aikoinaan tiputti aina rimoja kun meikäläinen viiletti edellä menemään enkä yhtään katsonut koiraa. Kun muutin oman ohjauksen niin, että katsoin sitä enkä antanut hyppy-käskyä (kyllä se eteen tulevat hypyt hyppää ilmän käskyäkin) vaan Pimu sai itse katsoa mistä kohden hyppää niin alkoi huomattavasti paremmin pysyä rimat ylhäällä. Lisäksi tärkeää pitää ohjauskäsi koko ajan ohjaamassa koiraa.

    Tsemppiä, kyllä ne rimatkin alkaa pysyä ylhäällä!

    VastaaPoista