lauantai 20. helmikuuta 2010

Maailman huonoin koiranomistaja

pariskunta täällä hei! Suuri osa koirakaveripiiristäni tietää, että mä en voi KESTÄÄ takkuja enkä klimppejä. EN, en en!! Etenkään omissa koirissani. Mä haen kamman vaikka keskellä yötä, jos käsi osuu moiseen. Ja mä haluan, että mun koirien turkki on sellainen, mistä menee sormet läpi, aina. Paitsi kikkarapää Hiisiltä, jolle se on mahdottomuus. Mut shelteillä niin pitää, täytyy, on pakko olla. Vaan eipä ole ollut.. KÄÄK! Mä otin tänään suikepullon, harjan ja kamman, sulkeuduin kodinhoitohuoneeseen yksitellen jokaisen sheltin kanssa. Saldona oli kassillinen pohjavillaa.. Mä tunsin itseni NIIIIIN huonoksi. Repo oli kaikkein hirveimmässä kunnossa.. mä oon huomannut, että sen karva on ollut "klimpikästä", mutten käsitä, miksen oo reagoinut!! Mua ihan sikana hävettää, että se on hierottu tällä viikolla ja tuollasessa karvakunnossa.. Onneks nyt kaikki on ookoo. Kämppäkin on ollut sen näköinen, että täällä asuu sata koiraa. Karvaa joka puolella. Ehkä tuokin asia on nyt kunnossa, hetken. Kaapeli nääs ajaa tukkaansa veke sillä rytmillä, että ei taida kampaus kerran viikossa riittää.. huoh. Ja pakkasta ei oo, kuin reilu -20. Hyvä hetki ryhtyä tukattomaksi.. No, minkäs se sille mahtaa. Onneksi on takki ja töppöset. :) Tonykin on niihin jo niin turtunut, että suostuu lenkkeilemään Revon ja Carron kanssa NE jalassa.. :D Särö ja Hiisi ei tossuja tarvi, mutta edellämainittu kaksikko kyllä. :)

Sit eilen mä olin kanssa vähän huono. Mä nimittäin vein Myrtin hallille, kattoon Särön treenejä. Mä tiedän, että yskää on liikkeellä. Mut mä en päästäny kattoon koiria.. eikä päässyt Särökään. Mä en uskalla googlettaa tautia: jos se elää myös pinnoilla, niin tuun hulluksi. Parempi siis elää luulojen varassa... tieto lisää.. Tiiätte. Myrtti treenaili pöydällä olemista, hengailua jne. Taisteli mun kintaasta ja tepsutteli pätevänä keinonurmella. Aina se on alkuun vähän jännittynyt, mut onneksi palautuu nopsaan. Se kai se juttu sit kuiteskin on.

Otettiin Myrtistä tänään 11,5 -viikkois kuvat. Ne on kotisivun albumissa ja Myrtin kasvusivulla on yks. Lisäks mä oon treenannut sen kanssa nyt viime aikana joka päivä perusasentoon tulemista, siinä pysymistä (oon yhä polviseisonnassa) ja kontaktinottoa: katsoo silmiin. Uutena juttuna otin tänään istumista kolme kertaa. Saldona se, että neiti tulee eteen ja tarjoaa istumista!! :D Se on mielettömän nopeaoppisen oloinen pirpana!! Mii laik it. Lisäksi mä tykkään, että edelleen sen häntä heiluu taukoamatta sen tehdessä hommia. Ja siitä, että se pystyy tekeen molempia "treenattuja" temppujaan joka paikassa. Rautatieasemalla, agihallilla.. Mukavee. Sivullapysymisen kestoa oon lisännyt pikku hiljaa. Se pysyy jo mukavasti, kunnes saa vapautuksen. Mä haluisin tehä nyt myös seisomisesta sitä heijausta: sitä, missä opetellaan maahanmenoa niin, ettei etujalat siirry. Mut mä en muista enää, miten se treeni alko!! Pitää soittaa Essille.. Paljo kaikkee, mitä vois tehä. Ja aika kuluu..

Loppuun kermavaahto: saan Sisun meille täksi yöksi yökylään!! :) Leena ja Tuppu tulee kanssa. ;) Mä aion haastaa ne Wiihin: sain sen Tonyltä ystislahjaksi (moon toivonut sitä niin kauan, ku se on ollut olemassa) ja pelannut oon niin, että olkapää anelee armoa. Miekkailu saa sen makeesti lonksuun.. :D!! Mut ei se mitää: täältä tullaan taas! Ja Sisu ei välty suukoilta, taaskaan.. :D!

6 kommenttia:

  1. Sä olet todellakin maailman huonoin koiranomistaja, joka tekee musta universumin huonoimman=((( Tervetuloa meille kylään anytime harjan kanssa=)

    -Jaana&co-

    VastaaPoista
  2. Hehhee...mitenhän monta kertaa oot nähny mun koirat takkusina...öö usein, ellet aina :/ Tänään se operaatio onkin eessä :)

    Hienosti Mypa seisoo kuvissa. Kaunis tyttö!

    anu ja t-tytöt

    VastaaPoista
  3. Jos te ootte maailman huonoin koiranomistajapariskunta, niin mä en ees uskalla miettiä mitä me ollaan.... ;D

    Essi ja pojat

    VastaaPoista
  4. Hei: te käsititte väärin: mun ahistaa, jos MUN koirat on sellasia. Muilla saa olla mimmosii vaan. ;)

    VastaaPoista
  5. Mä just trimmailin koirien tassut ja kampailin ne lävitte...ja tadadaa...taitaa tuo mieshiki olla voimakasta kun Kukilla oli takkuja KAINALOSSA...noh, sakset auttoivat onneksi tähän asiaan.

    VastaaPoista
  6. Mun kans pakko harjata kerran viikossa, -ainakin Pantteri. Son muuten kokovartalotakussa:-/ Panun normiharjaukseen menee tunteroinen ja Pyryn kanssa selvitään reilussa vartissa:)

    Jos mä en ole tunnollinen omistajaharjaaja, me kaikki kärsitään; silloin Panun selvittämiseen menee helposti pari tuntia ja Pyryllekin kehittyy tuossa ajassa tiukat korvantaustatakut!

    VastaaPoista