lauantai 19. joulukuuta 2009

Pentukuulumisia

Tänään siirtyi pikkuväki olkkariin. Tony ihanainen oli askarrellut eilen, mun ollessa Tarja Turusen joulukonsertissa, pentuaitauksen. Son iso ja hyvä. Olkkarista keittiöön. On tilaa temmeltää siis. Ja ennenkaikkea: ovat keskellä taloa ja tapahtumia. Vielä pidän pentulaatikon etuseinän kiinni, mutta lähipäivinä kippaan sen veks ja pennut pääsevät testaamaan muovimattoa ja laattaa tassun alla.

Poika aiheuttaa mulle pientä huolta.. sen paino ei ole noussut kahden iltapunnituksen aikana lainkaan.. jopa laskenut muutamia grammoja, vaikka imee maitoa. Mä jopa oon tarjoillut sille tänään yksityisbaarivuoroja tyttöjen vedellessä vielä sikeitä.. Niin mä sit päätin tänään korkata toisenlaisen elämän: madotin pennut Canexilla (ikä ei vielä riitä muuhun) ja annoin ekat kököt jauhelihaa. Poika imi sen mun sormista melkosella voimalla!! Ja olis halunnut lisää. Hyvä!! Tytöt ottivat myös omansa, mutteivat ihan samalla vimmalla. Huomenna tarjoilu alkaa jo aamusta jauhiksella ja lisään päivän mittaan mukaan kermaviilin. Ensi viikolla sit sekottelen nappulaa mukaan mössöön. Mä niin toivon, että pojalla on kaikki hyvin!! Se on tajuttoman eläväinen, leikkii, murisee, puree ikenillään.. kiipesi tänään Carron päälle nukkumaan! En voi uskoa, etteikö kaikki olis hyvin. Ja silti.. Mun kohtalo on surra, murehtia ja huolehtia. Aina. Koskaan mikään ei ole vielä mennyt alusta saakka helposti. Eikä tälläkään kertaa tunnu menevän. Mutta mä toivon todella TODELLA sydämestäni, että madotus ja siirtyminen kiinteän pariin tuo asiaan muutoksen.

Särön pennutkin on jo viikon!! Huh, miten aika menee!! Jari oli ottanut yleisön suuresta painostuksesta vaarin ja kuvannut pienet.. ;) Eran blogissa on kuvia ja linkkiä. Ne on tooooosi sulkkuja. Kans. :) Meidänkin penneistä on luvassa uusia kuvia. Kuvailin tänään ja huomenna koetan saada vielä jokaisesta vähän posekuvaa, edes nassusta. :)

1 kommentti:

  1. Tsempit pojalle, että lähtee paino nousuun! Meillä on aina alotettu lisäruokinta 18 vrk kohdalla pienimmille. Tällä hetkellä vastanen huoli meillä, eli painot nousee liikaa ja maito tulee läpi, kun siitä on niin ylitarjontaa.

    VastaaPoista