maanantai 20. helmikuuta 2012

Myrtin uudet tuulet

Tänän Yyban pääsi piiiiiitkästä aikaa treenaamaan. Mulla on kaks edellistä viikkoa työt haitanneet pahasti harrastusta. Vaikken töissä vielä oikeasti olekaan. Mutta kun suunnitelmissa siintää itsensä oma työllistäminen ensi vuonna, niin meinaa hieman teetellä hommia.. ;) No, siitä joskus enemmän. Nyt asiaan.

Mä oon jo jonnin aikaa viritellyt päässäni ideaa, että Myrtti saisi oikean agilityohjaajan. Sellaisen, joka osaa viedä Mypaa oikealla otteella eikä hissuile silti sen kanssa. Koska mulla tulee olemaan liian monta rautaa tulessa tänä vuonna.. en millään ennätä treenata oikeasti ja tarpeeksi. Sitten kun mä oon sitä mieltä, että ennemmin koira jää kotiin treeneistä kun menee "kelle tahansa". Eikä läheskään kaikki edes ole halukas lainakoiraa ottamaan. Aikani tätä pähkinää pureksittuani mä keksin: viime joulukuun kisoissa mä kysyin Elli Latva-Hakunilta, jotta kiinnostaisko yhtään. Ja Elli sanoi joo! :) Ellin oma sheltti Tuittu muistuttaa Myrttiä jollain jännällä lailla.. :) Ja Elli kohtelee koiria niin nätisti, ollen kuitenkin tosi osaava. Joten tuumasta toimeen. Elli on muutamana viikkona käynyt katsomassa meidän treenejä ja päässyt Mypan sielunelämästä kiinni. Nyt tänään Elli kävi meillä kylässä ja Mypa makoili sylissään lipsutellen käsiä ja naamaa. Ja nyt sit illalla treeneissä Elli kokeili viedä Yybania! Ja mun suureksi ihmetyksekseni Myrtti teki Ellin kanssa töitä ihan täysillä!! No joo, ennen radallemenoa ja treenien välissä, lähtöpaikalla jne. se kuikuili ja haki mamia, mutta kun lähti radalle, niin mua ei ollutkaan sille. Eikä ketään muutakaan. Uskomatonta!!

Nyt sit treeniä tälle parille, loppujen esteiden opettelua Mypan kanssa ja kas: Elli saa ykkösiin lukkean silakan.. ;) Moon tyytyväinen, toivottavasti ELlikin. Ja Mypa. <3 EN mä silti kotiin malta jäädä, vaan meen treeneihin mukaan katselemaan, mutta kivi putoaa mun syömmeltä. Aikas mukavaa! :)

3 kommenttia:

  1. Voi<3!
    Mä olisin niin halunnut teidät nähdä kisoissa, mutta jotenkin sun epäitsekkyys ja halu antaa Myrtin harrastaa rakastamaansa lajia jonkun muun kanssa (jos itse ei ehdi) osoittaa mielettömän suurta sydäntä ja rakkautta koiraa kohtaan...
    Nyt sitten voidaan seurata miten Ellin ja Myrtin agiura lähtee käyntiin:)

    Terkkuja kaikille; Into-innokas varsinkin lähettää pusut ihan kaikille ja Huldalle extrasellaiset<3! Into kun pääsi Pihla-tytön kanssa juoksemaan hallilla putkeen, niin oli kummallakin niiiiiin hauskaa.

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä ja yhteistyön iloa Ellille ja Myrtille:))

    VastaaPoista
  3. Mahtava juttu! Mypasta ja Ellistä tulee myös varmasti hieno pari :)

    -anu-

    VastaaPoista