tiistai 17. helmikuuta 2009

Halutaan ostaa

kontrollia. Sopivasti ja halavalla. Soopelille shelttirouvalle ja sen emännälle agilitykäyttöön.

Oltiin eilen Kaapelin kanssa treeneissä. Oli kivat treenit: monta putkea uilla ja sit suhattiin tuhatta ja sataa joka suuntaan. Ohi tyrkkyjen, vippauksia, vetoa ja työntöä. Pari haltuunottoa ja hidastusta, vekkiäkin. Toimi, osittain.. Mun ehdottomasti suurimmat ilonhetket syntyi, kun Kaapeli meni kepit ekaradalla oikein, joka kerta. Haki oikean välin, (tosin mä avitin pienellä haltuunotolla ennen aloitusta), joka väli oikein ja ihan kivaa kyytiä. Mulla oli namikuppi maalissa: yks hyppy keppien perään ja siellä. Kaa ei sitä tiennyt: ilahtui siis loppuhypyllä. Mutta... mä tiesin, aavistin ja arvasin. Toka treenissä piti kääntyä keppien jälkeen ysikyt astetta. Piti niin.. Kaa jätti kaks vikaa väliä tekemättä, mä huusi persusta pystyssä sitä pysähtymään ja se käänsi ainoastaan korvat takakenoon ja paineli haipakkaa sen "maalihypyn" yli kupille. Kele.. :D Voi elämä mikä eukko!! Se muisti! Se on maailmankaikkeuden ahneimpia olentoja. Ja jos sellainen tietää, mitä maalissa oottelee, niin siinei mamman "pikku" huudot auta. Etenkinkään, kun kupissa oli metukkaa.. (Tony ei tiiä, mihin sen leikkeleet aina katoaa.. :D). Kaaret pitää taas muistaa ottaa treeneihin mukaan, ni saadaan tuo karkaaminen silläkin tavalla haltuun: sei pääse livahtamaan veks keppijonosta. Ja mä saisin uskoa lisää.. olis mun unelma päästä taas kisaan.. keppejä vaille ollaan siinä. Ehkä.. :P Toinen huutosuolikohtaus esitettiin puomilla. Puomin takana oli peräseinä: ei esteitä. Miss Kaa kipitti sellaista haipakkaa puomin, että liito-oravakompanja kalpenis kateudesta. Mä en oo tienny, et shelteillä on nahkapoimut kainalossa. Ny tiän. Mikään muu ei selitä sitä liitelyä puomin alastulossa. Ja ni: se EI osunut keltaiselle alueelle.. lähellekään.. Joten siinäkin kaksi askelta taaksepäin ja kuppi puomista kolmisen metrin päähän. Toimi sit taas, parin kokeilun jälkeen.. Pahin juttu on, että mä taas hihittelin. Mä sanoinkin, et jos joku ongelma pitää valita, ni mä otan kurittoman ja hulvattoman, agihullun liito-oravan. Mieluummin mä opetan sille, että maailmassa on sellainenkin asia, kuin kontrolli ja käteentulo. Kuin monen muun probleemon. Mutta jotta mä välttyisin siltä kouluttamiselta, ni jos jollain olis myytävänä sitä kontrollia, ni mää ostaisin. Edes pikkiriikkisen..

2 kommenttia:

  1. Jos löytyy kontrollia, ni kerro meille kanssa paikka, mistä sitä saa :D Me tarvittas kanssa todella sitä! :D

    Mia ja Hippu

    VastaaPoista
  2. Voi Miira, mä voisin meidän Samin hallittavuuden luovuttaa teille, kun sen terveys ei enää agibaanoja kestä... Ei taida vaan onnistua lähetys :(
    Mutta teidän elämäniloista menoa on ilo katsella! Kyllä ne nollat sieltä aikanaan sitten tipahtelevat!

    VastaaPoista