torstai 22. syyskuuta 2011

Haasteita

oli eilen ilmassa Myrtin treeneissä. :) Treenattiin niistoa, poispäinkäännöstä, okseria, loppusuoraa (jokei ollut ihan suora) ja puomia. Niin ja keppikujaa itsenäisesti. Lopussa mä halusin vielä treenata esteen merkkaamista ja siitä karkuunjuoksua :D

Niisto meni hyvin, kun muistin sihistä Myrtille. Nou hätä. Poispäinkäännöskin toimi, mutten ole ihan varma kääntyikö Myrtti mun liikkeestä vai sittenkin äänestä.. se kun singahti niin kovasti liikkeelle etten tiedä teinkö käännöksen sen perskarvoille.. mut sama kai tuo, pääasia et kääntui haluttuun suuntaan. :DD Okserin kanssa ei ollut ongelmia. Mut sitten nää kaikki loput: niissä oli hiomista.

Eka puomiin. Mä oon sen kanssa ihan ahdistuksen partaalla... Tekee hienosti ihan alhaalta, mut musta se ei ole vielä selvä Myrtille; mitä halutaan. Hiipii niin hitaasti sieltä korkeammalta. Mun pitäis saada aina siihen apuja, jotta pääsisin ite liikkumaan ohi jne. En olis aina siinä kyykkimässä vieressä.

Sit loppusuora. Meni tooosi hienosti JOS tehtiin neljän hypyn suoraa (jokei ollut suora.. :D) Mutta jos tultiin siitä poispäinkäännöksestä jatkaen, niin meni kolmannen ohi: sen, missä olis pitänyt oikasta ja hakea kulmaa ite. Vaikka oli lelu ja koutsi päässä. Mutta erillisenä kun otettiin, niin meni melkosta haipakkaa... no, nuori kokematon koira: tää oli musta ihan ja vaan sitä. Eli en ressaa pätkääkään.

Sit se esteenmerkkausjuttu. Mä halusin tehä sitä irrallisena lopuksi. Kaks hyppyä, toinen niistona. Ja lelun tiputus siihen juureen ja meikä kirmaa kohti kolmosestettä: putki. Myrtti tuli useamman kerran mun liikkeen mukaan perään, vaikka lelu tippui kakkosen taakse. Mut kun pikkuisen maltoin, niin meni tosi hienosti: haki lelun ja lähti sen kanssa mun perään! :) Tätä pitää treenata!! Mä niin ihaillen katoin agi.fi lehden kuvakollaasia, missä oli kuva em-kisoista samalta hypyltä kaikista suomen koirakoista. Tai ainakin tosi monesta. Siinä näki, miten Jaakko oli jo tiesmissä sillä hypyllä ja moni "joutui" ohjaamaan ihan esteen vierestä. Minä haluan opettaa sen yhtä hyvin kuin Jaakko. :)

KEppikuja (verkoilla) meni tosi hyvin. LIiankin hyvin.. mä mietin, että ei varmaan yhtään tajua tekevänsä mitään.. pitää miettiä sitä uusiksi. KAvensin reilusti, mut silti toimi.. paljon paremmin kuin kotona. Siks tässä mättää nyt joku. Mut ilon aihe tietty, että toimi.. :D

Loppuun vielä pari jutskaa: Myrtin velipoika Felix on ollut nyt kolme kertaa mukana treeneissä harjoittelemassa "olemista" muiden koirien ja häiriön kanssa: se kun niin rakastaa kaikkia.. ihmisiä ja koiria. Ja on tosi mahtavaa, miten Felix pelitti esim. eilen!! Leikki lelulla ja teki kaiken, mitä Riikka pyysi!! Toki piippasi välillä muiden perään, mutta se nyt musta "kuuluu kuvaan". Keskittyi niin komiasti tekemiseen!! :)

JA sokerina pohjalla... Myrtillä alkoi eilen illalla juoksu. :( OOn joka päivä pyyhkinyt sitä paperilla, jotta näkis milloin alkaa. Eikä tullut eilen päivällä vielä mitään. Mä niin olin elätellyt toiveita, että päästäis viikonloppuna sinne Heinosen kurssille.. no, ei päästy. Päivälleen 6kk oli juoksun väli. Nyt taukoilua ja sit taas baanalle. :) Äiteensä tai Särö paikkaa nää väliinjääneet kerrat. Minen malta pysyä poissa.. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti