sunnuntai 28. maaliskuuta 2010

Piiiiiiiitkästä aikaa aksaa

Käytiin tänään Tonyn ja koirien kanssa hallilla reenailemassa. Ajeltiin pikkusininsellä hallille, jotta saatiin koko viisikko mukaan verkkalenkille. Sää oli ihan syvältä.. räntää ja vettä ripsi niskaan, piha oli mutavellillä, samoin hiekkatiet joita tallusteltiin.. tää on tätä kevään riemua.. jee. Kaa oli ihan tohkeissaan, kun tajusi missä ollaan! :D Mua pistää nykyään kävellessä alamahalle ja sama ilmiö taas.. suunnitelmassa onneksi olikin, että Tony treenais myös Carron kanssa. Raskaus ei oo sairaus ja mä en oikeesti kestä sitä, että siihen vedotaan ja ollaan NIIN raskaana.. mä koetan tehdä kaikkea, mitä tähänkin saakka ja yritän välttää teettämästä mitään ylimäärästä Tonyllä "sen takia". Mut agilityn mä jätän suosiolla sivummalle: mustei ole nyt juoksemaan ja ohjaamaan Carroa tarpeeksi hyvin. Joten mä huutelen reunalta vinkkejä ja teen pikkukoiran kanssa jotain pientä. Josta lopuksi enempi.

Mutta siis joo. Mennään ihan aikajärkässä: verkkalenkki meni siis märissä tunnelmissa; mua harmitti, että en muistanut ottaa Carrolle takkia mukaan.. se on tosi karvaton ja kylmässä on vaikea saada se lämpättyä tarpeeksi hyvin, luulisin.. siksi mä verkkailin niitä hallissa koko sen ajan, kun Tony teki rataa. Mut kattokaa mun kotisivujen etusivun albumilinkistä tän päiväset posekuvat: näätte Kaapelin totaalinakuna. :D! Mä trimmasin ne tänään kaikki (paitti Mypaa) ja tajusin, että vaikka Kaa on IHAN naku, siitä yhä lähtee tukkaa!! Pitkää päällykarvaa ja hännän loppuja haituvia.. huoh. Housuja sillä ei oo enää lainkaan. Se on oikeesti aika sulkku.. :) Myrttihän pelkäs ihan pikkusena ohiajavia autoja. Se on mennyt kokonaan ohi: saa mennä ihan vierestä ja vaikka takaapäin ohi, niin se ei väistele. Mut mopo oli sen verta jännä, että kun tuli vastaan ja meni vierestä ohi, niin Mypa väisti hihnanmitan päähän sivulle. Käveli kuitenkin samalla eteenpäin.

Eka Tony treenas Särön kanssa. Tony on vielä flunssan jäljiltä aika huonossa hapessa ja se näkyi sit vähän painona jaloissa.. ei ihan ennättänyt mies mukaan kääntämään Sääppää ajoissa ja poika sit pääs valuun. Mut mä en voi mitään muuta, kuin huokailla tuon koiran menoa.. se polkee niin tajutonta kyytiä, kääntyy ja polkee taas. Kun tulee breikki, se menee matalaa ravia pää ja häntä rungon jatkeena ja on "NIIN TYÖKOIRA" kuin vain koira olla voi... se repii, taistelee ja ärisee kun Tony sen käteen palkkaa lelulla ja irtoaa sikahyvin. Yks rima tuli alas: lähtörima oli 45cm:ssä. Muuten ne pysyivät hyvin. Kepit, puomi ja keinu: ok. Ainoa töks-kohta tuli, kun Särö ei meinannut millään lähteä Tonyn yhteen vetoon mukaan, vaan valui ohi ihan väksin kerta toisensa perään. Aluksi vika oli Tonyn rinnansuunnassa, mutta sen korjaaminen ei enää auttanut.. piti palkata tiikerinhännällä käteen. :) Sit poika tuli, lujaa. :D Voih.. mä vaan niin tyksin noiden miesten menosta.. vappukisoissa sit nään ne kisabaanalla.

No, pojan jälkeen pääs baanalle äiree. Laskin rimat 30cm:n ja Kaapeli pääsi Tonyn kanssa usvattaan. Eka pätkä oli oikeestaan ihan suoraa ja putkessa kääntö. Kaa meni hirmu kyytiä (tietty, kun Tony sen kanssa juoksee!) mutta joka hypyn jälkeen se ehti vikasta Tonyä, vaikka seuraava este oli noinkin looginen. Loppusuoralla oli kepit: nou problemo!! Toinen pätkä oli sit sellanen, missä vähän piti jo ohjata. Se meni paljon paremmin! Kaa toimi tosi hienosti Tonyn ohjauksella ja irtosi jo huomattavasti paremmin. Lujaa sekin kyllä menee!! Hieno oli kattoa noiden menoa.. Kepit meni taas hyvin. Mä jo luulin... :D! Mut ei. Tony otti sit lopuksi hyppoy-suoraputki-kepit pätkän, missä meni ite esteiden vasenta puolta. Ja kas: kaa jätti kymmenen kepin jälkeen kesken. IHAN, kuin mun kanssa. Ei auttanut vedätys.. puolenvaihto kyllä. Mitäs ny?! En käsitä.. Mut mä sain Tonyn lupaamaan, että juoksee vappuna myös Kaan kanssa kisabaanalla!! :D!! Koska Carro on kakkosessa, niin ei tuu Särön kanssa päällekäin tms. Aivan mahtavaa!! :D!!

Ja sit pikkukoira Mypa. Sille sattui alkuun äksidetti... :( Mä ääliö annoin sen kirmailla hallissa irti, mut niin, että hihna roikkui perässä. En käsitä miks.. No, hihna oli takertunut roskikseen, joka kaatui: Myrtti säikähti, lähti juoksemaan mun luokse: juuttui hihnasta aitaan, meinas kuristua... tsiisus. Siitä toivuttiin joo, mutta näki, että hihna oli sen jälkeen perseestä. Tein takaakiertoa ilman rimaa (tää oli ehkä neljäs kerta?) ja vitsi että se osaa sen hienosti!! :D!!!!! Lähti jo muutaman metrin päästä ja IRTOAA tekeen takaakierron kummastakin suunnasta!!! Miten pähee pikkukoira!! :) Nami on palkkana ja se pelittää. Leikkii kyllä, taistelee ja rähisee, mut koska on ihan jumalattoman ahne, niin nami menee edelle. Leikittiin sit erikseen siellä esteiden seassa. (leikkii, vaikka Särö tai Carro on radalla : jihuu!!) Sit tein "perinteistä" sivulletulo pari kertaa ja seiso-maahan-seiso-maahan- treeniä niin, että mä en enää vie namia etujalkojen väliin maahanmenossa ja seisomaannoustessa mä siirrän jo käden hetkeks ulottumattomiin ja etujalat ei tuu eteenpäin. Moon ilonen sen oppimiskyvystä ja -innosta!! Lopuks tehtiin miniputki: Tony piti kiinni ja mä makasin mahallani juustot kädessä kutsuen. Tuli ihan innoissaan. Kävin nappasees namikupin, mistä sai palkan: ei opi, et on mun kädessä. Tehtiin se viitisen kertaa ja vikat kerrat jo metrin päästä suuaukosta. Taitava pentu!! :) Ihan vika treeni oli, että Tony piti siitä kiinni ja mä kipitin hallin toiseen päähän ja kutsuin Myrttiä luokse. Tuli MILJOONAA ja sai palkaksi namia ja iloisen mamin! :) Mä oli tosi ilonen sen työnteosta! Ja oon sitä yhä. Vähän nössö se on ja nyt sillä on ihan selkee mörkökausi menossa. Tosin mä osasin sitä ootella: maagiset 4kk on hollilla ja tässä se on tavannut tullakin. Ens viikonloppuna Mypa saakin sit taas kokemusta oikein olan takaa: kaks hotelliyötä koko sakin kanssa: Juvan erkkari ja Lappeenrannan nly, missä kvartetti kannustaa Sääppää. :)

Ja ai nih: Myrtillä on eilen irronnut kaks etuylähammasta!! Oi voi.. lapsuus jää ja nuoruus alkaa puskea päälle.. snif...

2 kommenttia:

  1. Ihanaa, upeeta, huippua=)))
    Agility on niin jees ja mä tyksin, että noiden pikkuisten perimässä on tota mahdollista paloa lajiin=)))
    Ja mä yritän noittein ihanien rakkaitten palleroitten kanssa tehdä asioita oikein ja hyvin...alku on ollut aika kivikkoinen, mutta ainakin painot on noussu (ahneita pentuja...ja hyvälaatuinen äidinmaito). Tulkaa sitten joku vkl vierailemaan Kuopiossa...
    -myö-

    VastaaPoista
  2. Kiitos taas mukavista lukuelämyksistä sivuillasi (vakiovieras olen..) Uudet kuvat kävin myös kuikkimassa, Repo on tosi ihana!

    VastaaPoista