perjantai 15. tammikuuta 2010

Paljon on taas tapahtunut

Keskiviikkona oli pentutarkastus, eilen silmäpeilaus, eilen kyläily pentujen kanssa..

Mä alotan järkässä. Eli ke oli ell tarkki ja sirutus. Myrtti tutkittiin ekana. Se oli muuten täysin terve ja ookoo, mutta.. Paakapieni oli pulska. Se sai ruksin kohtaan "ylipaino" ja lisäkommentti: ruokintaohje. Mä tiedän, että son pullukka, mut kamoon, son pentu! ;) (ja sitäpaitti: sellanen koira ku omistaja) No, se siitä. Ell oli tuttu ja heitti asiasta huulta, mä luulen, että en ota siitä nyt ressiä. Toinen tykkää syödä, niin minkä sille mahta.. Mut sen verran mä otin onkeeni, etten anna enää esim. kermistä neiti xl:lle lainkaan. Seuraavana oli Felix (saanut perheeltään sen nimen, joten kutsun tästä lähin siksi) ja hää oli myös terve. Piaa lainaten "dimangit" oli paikoillaan ja kaikki kunnossa. Myös elopaino. :D Viimeisenä oli "vielänimetöntyttö", joka oli myös terve. Se pisti eniten hanttiin ja ell tuumasi, että sillä on temperamenttiä. No niin on, tiedetään... Sirutus kirpaisi kaikkia sen verran, että kiljua piti. Kukaan ei huutanut "hengenmenoäänellä" ja huuto loppui sirutuksen loputtua. Mutta muistini mukaan Särö ja Xy eivät kiljuneet lainkaan. Säröstä oon pomminvarma. Vaikka sei kuulemma kerro mitään.. Kukaan ei tärissyt ell:ssä tms. Olin ja olen edelleen, hirmu iloinen tuloksista. Aina sitä kuitenkin jännää, että josko... pessimisti ei pety jne. Tiedätte litanian.

No sit eiliseen. Eli silmäpeilaus oli edessä. Särö ja Xyhän ovat samasta yhdistelmästä ja molemmat ovat pennusta saakka olleet terveitä. Koska Carrolla on crd, niin sen läsnäoloon olin valmistautunut, eikä se meikää hetkauta. Se kun ei koiran elämää vaikeuta mitenkään. Mutta sit mietti, että jos onkin colobomaa, ablaatiota.. nevernou. Mutta huh: KAIKKI silmäterveitä. :D!! Melkonen onnenpotku meikäläiselle. Oon siitä iloinen, jälleen. Tottakai "neiti nimetön" esitti taas parastaan ja pani kaikin voimin hanttiin. Että onnea vaan Salon suuntaan.. :D! Siinä on potkua ja virtaa, mutta myös haastetta. Mitä mä luulen koko trion tarjoilevan. Niin se vaan on..

Silmäpeilauksen jälkeen tultiin kotiin nukkumaan toviksi ja herättyä suunta kohti Katajalaaksoa, Felixin uutta kotia kohti. Käytiin ottamassa ennakkotutustumista tulevaan kotiin ja koko perheeseen, siskojen ollessa mukana kokemusta hankkimassa. Avasin eteisessä häkin luukun ja "neiti nimetön" lähti ensimmäisenä tutkimaan. Sanoisin, että alle minuutissa meni koko trio eteisessä ja minuutin jälkeen oli jo ryskööt pystyssä. Mentiin eikä meinattu. Aika hassuja pentuja! <3 Ja ihana oli päästä kylään, kokemuksia saamaan ja ennakkoa ottamaan! Mä oon kyllä superonnellinen, miten ihanan kodin Felix saa!! Ensi viikolla otetaan sen kanssa kaksin retki samaan osoitteeseen. Kyläily on pop. :)

Tänään en ennätäkään satsaamaan pentuihin -snif- sillä mulla on pikkujoulu. Pikaiset ruokailut, siivoukset ja pissatukset on toki tehty, muttei mitään "ylimääräistä". Oli huvittavaa, kun vein ne ulos. Myrtti veti pitkin porrasta pituussuunnassa ja kun tuli nurkkaan, levitti äitinsä puominalastulon lailla kainalonsa nahkapoimut ja läksi liitoon.. järkkyä. Lopputulos oli mätkähtää leualleen maahan. Siinä vaiheessa, kun Myrtti ja toinen tyttö löysivät raput uudelleen Myrtin kiivettyä ne jo kokonaan ylös ja Felixin mennessä ison lumipenkan päälle (mistä äkkipudotus) mä keräsin trion kainaloon ja kannoin sisälle. Kylmä oli ennättänyt iskeä, vaikka menossa se ei näkynytkään. Onneksi äippä tarjosi lämmintä maitoa ja asia oli sillä korjattu. Mä en muuten käsitä, missä vaiheessa Carro on ajatellut tehdä lopullisen vieroituksen maidosta.. se imettää pentuja yhä useita kertoja päivässä. Ja myös yöllä, jos hissipalvelu pelittää...

Juups. Huomenna Salosta tullaan kurkkaamaan neitiä, jonka olisi tarkoitus valloittaa Salo. :D Samaten Kaisa tulee kurkkaamaan trion huomenna. Kiva, että tuutte!! :) Sunnuntaina on meininkinä mennä Jalasjärvelle pentujen kanssa Ilmiä katsomaan. Hauskaa! :D (autoilu on osoittaunut pennuille "eimiksikään". Kukaan ei voi pahoin, pelkää tms. Leikkivät ja purevat verkkoa, purutikkua tms. autossa: huh toistamiseen)

Mutta ei ihmeempiä: nyt kutsuu tip-tap... :)

1 kommentti: